EiSvIn Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hei. Får kun lyd på maskinen når jeg kjøre xine fra et skall fra root-bruker? Og jeg syntes det er litt sært. Jeg har forsøkt å klikke på alle knappene som omhandler lyd jeg har funnet, men det har ikke skjedd så mye vettug ennå. Noen som har noen tips om hvordan en skal få fikset dette? Kjører Fedora med KDE. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 "Jeg har forsøkt å klikke på alle knappene som omhandler lyd jeg har funnet, men det har ikke skjedd så mye vettug ennå." Knapper? Nymigrert? prøv å kjør dette som root: usermod -G users,wheel,audio,games brukernavnetditt og se om det går. ellers kan du prøve flg.: chown root:audio /dev/dsp && chmod 770 /dev/dsp Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Knapper? Nymigrert? Jepp... usermod -G users,wheel,audio,games brukernavnetditt Nei, det gikk ikke så lett. Fikk følgende tilbakemelding usermod unknown group audio Og på den andre komandoen: chown root:audio /dev/dsp && chmod 770 /dev/dsp fikk jeg chown 'root:audio': invalid group Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 chmod 777 /dev/dsp Har du prøvd å endre instillingene for lyd i xine? ALSA, OSS,ESD og masse andre fine valg du kan gjøre der.... Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 usermod unknown group audio og chown 'root:audio': invalid group betyr 'bare' at audio guppen ikke finnes, addgroup audio addgroup audio <ditt brukernavn> og så som iCrap anbefalte. chmod 777 /dev/dsp er prinsipielt sikkerhetsmessit litt tvilsom, men burde neppe ha noe praktisk å si (bare dersom noen hacker seg inn på maskinen din via en systemkonto) Lykke til! Forøvrig, se http://alsa.opensrc.org/index.php?page=TroubleShooting under punkt 6 samt http://www.dropline.net/forums/viewtopic.p...+volume+control M. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 er prinsipielt sikkerhetsmessit litt tvilsom, men burde neppe ha noe praktisk å si (bare dersom noen hacker seg inn på maskinen din via en systemkonto) Ja, men de får ikke gjort mye likevel, de kan spille av lyder (for å skremme deg), og ta opp lyder (kan være skummelt hvis du har mic tilkoblet). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette er kansje en bug. Ta en titt på bugzilla.redhat.com, se om du finner den, og eventuellt lag en ny bug-rapport. Prøv også å søke på "sound muted". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå