jhw Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Eg ønskjer å kople pcen på tven. På pcen har s-video 7 pin medan tven har 4 pin. Eg har ikkje fått tak i kabel med 7 pin, men har forsøkt kabel med 4 pin i begge endar utan å lukkast. Kva gjer andre som har s-video 7 pin? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det skulle vel fulgt med en slags overgang eller splitter med kortet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 7-pin er ikke en standard S-video plugg. Det er en egen plugg som mange skjermkort benytter seg av. Ofte på skjermkort med Video inn og ut. Men jeg trodde at de som oftest var koplet slik at om man brukte en vanlig 4-pins kabel så skulle det fungere til TV-ut. Hvis ikke trenger du en splitter. Lenke til kommentar
jhw Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Takk for svar. Både brukarhandboka og merkinga på pcen tyder på at det er kun s-video ut (ikkje inn). Er det nokon anbefalingar om type splitter/overgang eller leverandør? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Den som fulgte med kortet.... eller burde fulgt med..... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 En vanlig s-videokabel skal normalt fungere, hvis din TV støtter s-video. Har selv et ASUS-kort med 7-pin utgang. Hvilket kort er dette, og nøyaktig hva fungerer ikke? Du kan eventuelt prøve et s-video til komposittadapter + et SCART-adapter. Lenke til kommentar
jhw Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Kortet er av typen ATI Mobility Radeon 9700. Eg har altså forsøkt med ein s-video-kabel med 4 pin i begge endar, kopla mellom pcen og tven utan å få bilete på tven. (Eg valgte AV3 på tven). Eg har også forsøkt eit scart-adapter (likt det som er linka til i sofTest sitt innlegg) i tv-enden av kabelen utan å få bilete på tven. Elles takk for linkane. Eg tar framleis imot gode råd. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Leste ikke nøyaktig nok og missforsto litt. Trodde at du misslyktes i å plugge i kabelen... Hva slags TV har du? Mange TV-er har "to-delt" valg på AV3 og det må velges AV3S for å bruke s-video. Og så må maskinen startes etter at kabelen er koblet og riktig AV-inngang er valgt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har du husket å skru på TV-utgangen i Display Properties? Lenke til kommentar
klb Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kan hende pc'n har problemer med å få kontakt med tven. Hvis du har en funksjon som heter "Force detection of my TV" i display properties kan det hende det fungerer. Jeg husker jeg måtte bruke det av og til før.. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Under Displays i Driveren: "Skru på TVen". Om det ikke fungerer Displays > Troubleshoot > Force Detection of my TV. Lenke til kommentar
jhw Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Takk for hjelpa, no fungerer det! Eg måtte aktivisere TV som skjermenhet på pcen (og bruke inngang AV3S på tven for å få fargebilete). Eg bruker framleis s-video-kabelen med 4 pin i begge ender, og veit ikkje kva eg evt vil oppnå med å bruke ein kabel med 7 pin i pcen. Lenke til kommentar
inflamer Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har likedan 7 pins utgang på min dell inspiron 8200,det fulgte med en slags dongle med pc'n,de 7 pinsene på min bærbare inkluderer s/pdif ut,altså digitallyd i samma plugg som s-video. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå