EiSvIn Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hei. Bytter om noen dager fra Telenor til Chello, og da lurer jeg litt. For å komme meg online med Telenor måtte jeg jo laste ned rpppoe, og kjøre dette. Nå skal jeg over til Chello, og jeg tror ikke de bruker samme pppoe oppsettet, så da må jeg vel avinstalere rpppoe programmet for å komme meg på nett? Holder det med "rpm -u rpppoe" eller er det mer jeg må gjøre for å bytte? Kjører Fedora. Eirik Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hei. Bytter om noen dager fra Telenor til Chello, og da lurer jeg litt. For å komme meg online med Telenor måtte jeg jo laste ned rpppoe, og kjøre dette. Nå skal jeg over til Chello, og jeg tror ikke de bruker samme pppoe oppsettet, så da må jeg vel avinstalere rpppoe programmet for å komme meg på nett? Holder det med "rpm -u rpppoe" eller er det mer jeg må gjøre for å bytte? Kjører Fedora. Eirik Chello bruker vel bare vanlig DHCP, så du trenger ikke noe 3.-partsprogram for å koble deg opp. Dersom du installerte rpppoe som en RPM pakke, tar du bare "rpm -e <pakkenavn>" f.eks "rpm -e rpppoe" For å søke i pakker bruk "rpm -qa | grep <søkeord>" f.eks "rpm -qa | grep rpppoe" Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Du trenger strengt tatt ikkje å avinstalere rpppoe heller, men det er opp til deg. Bruk dhcpcd eth0 for å motta ip, kontroler så med ifconfig Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Hmm. Ikke så lett alikevel? Problemet er at når den skal "Sette opp grensesnitt for eth0" som det står så fint i oppstarten, så låser hele pc'n seg, og blir stående. Hvor lang tid skal det ta å sjekke en IP? Ikke 10 min i hvertfall. Har satt opp eth0 til å søke IP med dhcp, hva mer kan jeg gjøre? Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå