nd4spd Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Er det mulig å kjøre en P4 2.8Ghz med "brutt" kjølepasta? Endret 30. oktober 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det ville ikke jeg helt tatt sjansen på. 2.8 ghz er en ganske sterk CPU. Den trenger en del kjøling. Det er sikkert mulig, men jeg veit ikke hvor lenge det holder Så hvis jeg hadde vært deg ville jeg tatt på kjølepasta. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Tok nemlig av kjøleelementet, og "revnet" den gamle kjølepastaen. (Metallet på kjøledingsen er passe varmt nå, ca.30-40c, så det er iallefall kontakt) Hvordan sjekker jeg temperaturen på selve cpuen? (det står ikke i bios) Endret 30. oktober 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Tok nemlig av kjøleelementet, og "revnet" den gamle kjølepastaen.(Metallet på kjøledingsen er passe varmt nå, ca.30-40c, så det er iallefall kontakt) Hvordan sjekker jeg temperaturen på selve cpuen? (det står ikke i bios) jeg gjorde det på min 2.53... klokket den opp til litt over 3 Ghz.... stabilt som et fjell! Uten ny kjølepasta... Vet ikke om tempen har gått opp noe særlig, tror egentlig ikke det... Ligger på ca 60 C under prime95 @ tortur Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 er ikke så farlig.. Om det ikke er god nokk kontakt, og det blir for varmt så vill cpu`en bare klokke seg ned, og til slutt fryse.. er ikke 100% sikker på om du må aktivere denne saken i bios eller om den er satt på som standard, men kan jo være verdt å sjekke det, og evt sette den på.. heter thermal trottling eller no Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Det er bra Skulle ta ut et dell-hovedkort, og noen av skruene var plassert under kjøleribben! Så jeg måtte løsne hele, og da gikk kjølepastaen til ******* [varmt sted] Endret 30. oktober 2004 av nd4spd Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Er vel en thermalpad dere tenker på, og så lenge tempen er ok så trengs det ikke å skiftes ut, men artic silver 5 koster vel 70 kr og det holder jo til utrolig mange cpuer hvis dere vurdere å skifte ut thermalpaden Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 thermel pad er noe dritt.. mitt råd med sånnt, få bort dirtten å få på noe skikkelig pasta.. men selvfølgelig, det funker til nød Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå