Necleto Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hei. Er Arctic Silver 5 strømledende, og i så fall - hvilken pasta anbefaler dere for Vapochill PE? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 arctic silver 5 er ikke strømledene nei. men si meg, hva er poenget med pasta med en Vapo PE? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Poenget med pasta er å fylle inne i socket-en, i socket-hullene og oppå cpu-en for å unngå kondens. Det er vel ikke så mye på grunn av kjølingen sin skyld, siden en Vapochill kjøler godt nok fra før Lenke til kommentar
kverna Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) artic silver 5 består av 99,9% sølv så hvis den ikke leder er det noe galt bruk under kjølehodet du tenkte på ? EDIT: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=LUBEREX Endret 30. oktober 2004 av kverna Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Ja, det tenkte jeg også...jeg skal bruke den under kjølehodet og i det lille firkantede "hullet" i socket-en...i tillegg skal alle prosessorens pin-er i kontakt med pasta også, så det er ganske vesentlig om den leder strøm eller ikke. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 vi har vel begge rett, kverna: Not Electrically Conductive:Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.) Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Ok. Tenker jeg går for Arctic Ceramique (eller noe sånt) i stedet. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=LUBEREX kansje dette er noe mot kondens Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Jeg er mye inne på Asetek forumet....de fleste der anbefaler Arctic silver ceramique både til å ha mellom hodet på kjøleren/cpu og i sokkelen (viktig pga ellers får du kondens og pinnene og sokkelen oksidere (pin rot). Det er ikke anbefalt å bruke pastaer som inneholder sølv på kjølere som er under frysepunktet av en eller annen grunn, hakke peil hvorfor men men...... Francis:D Endret 31. oktober 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du kan også bruke vanlig baderoms silikon, men pass på at den ikke inneholder noe som er strømledende, feks. vann. Bruk gjerne helt vanlig AS5 på cpu kjernen, funker fint! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Her kan du lese om folk sine personlige erfaringer med vapo og hvilken goop de bruker.... http://forum.vapochill.com/showthread.php?...hermal+compound Francis:D "I've found that Arctic Silver 5 doesn't seem to work so well... it goes very thick and gooey at minus temperature" "I mailed arctic silver and they said that even though AS 5 would be fine to -50 they still recommended Ceramique mostly because it would take ages for AS 5 to burn or something" Endret 1. november 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Har bestilt Arctic Silver Ceramique fra digital impuls nå, så jeg gikk for den. Takker for hjelp og svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå