sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg håper at dette er den rette kartagorien jeg hadde bestil pc hos komplett.no (under katagorien pc-bygger ) til broren min som ønsket seg en. da den kom ville han ha hjelp til å montere opp maskina. det viste seg at jeg måte feste støm kabelen (s-ata type) til h-disken som var ramlet ut under transport. kabel har vert dårlig festet. maskina måte alså opnes. selv om det er sansynlig at han mister grantien ( på hele maskina) så er det på grensen til frekhet synes jeg. det kan det ikke vere meningen å jeg skal sende maskinen tilbake til intenet firmat - vente 14 dager før den er tilbake - og så risikere det samme. mange av programmen som skule ver instalert var heller ikke lagt inn, kun de driver filene som tengtes for å då den til å virke og windows . nå virker den som han ønsker. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ingen grunn til og legge på tiden så mykje. Det tar ikkje så lenge og sende ting til til reprasjon. Kom med noken litt meir normale tall neste gang. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 bare send mail til komplett og si at du har måttet feste strømkabelen da.. Og vil ha garanti.. "Det enkle er ofte det beste" Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 overdriver jeg ? det tok nøatig 5 dager fra maskina ble sendt til han kunne hente den på posten. hvis man må sende den i retur vi det sansynligvis ta oga 5 dager + 5 dager tilbake pluss den tiden en reperasjon vil ta. tror du at en pc vil blir reperert samme dag som den kommer inn ? jeg så at komplet har suport på pc-er hjennom firmat effekt. der nermetste avdelig er i trondheim. han trengte pc-en i dag. problemet var noe som jeg kunne ordne i en fei. ikke har han tilgang til ineternet for å registrere pc-en hos effekt mister han garantien på hele pc-en ? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Når jeg hadde skiftet kabinett på pc'en min, fikk jeg fortsatt garanti =) komplett er snille dem sjø Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Kjønte egentlig ikke problemet... Du kan jo ikke miste garantien bare ved å feste strøm kabelen selv - siden den falt ut? Komplett pleier ikke å være så nøye på den slags... uanz hva du gjør så mister du ikke garantien - Eller, bare la være å fortelle dem at du gjorde noe selv... btw: han trengte hjelp med å bygge en ferdig bygd PC? Huh? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 åpner man sidedøra har man egentlig mistet garantien.. Se klistremerke bak som sier: "warranty woid of removed" men tror ikke komplett sier noe om det.. Og uansett har du garanti på vær og en komponent.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 har fortelt komplett at jeg måte opne kabinetet for å få festet kabelen. så får jeg vente på svar. dette var på en lørdag at jeg skulle koble sammen den maskina. det er broren min som skule ha denne pc-en ( han er nygenynner på data) og er ganske skeptisk til internett handel. så hvis han risikerer å måte sende maskina til sevice før den er tatt i bruk så er det ikke sikekr at han vil handle på internet , eller hos komplet mere. det var en klisterlap bak på maskinna. den samme lappen står på min maskin. det er et lite rundt klistremerke me en blå ring med skriften OK i blått. jeg tolker det slik at det er bare en garanti på at maskina er testet og skal virke. så nå venter jeg svar fra suport hos komplett.no Lenke til kommentar
JV0 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 åpner man sidedøra har man egentlig mistet garantien.. Se klistremerke bak som sier: "warranty woid of removed" men tror ikke komplett sier noe om det.. Og uansett har du garanti på vær og en komponent.. Sånne lapper ska man da ikke bry seg om. En PC (stasjonær) er bygd for å åpnes, og for at brukern selv kan sette inn diverse kort/utstyr. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 du mister ikke garantien på dette. Enkelt og greit, komplett er mennesker de også, de har forståelse for ting. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 åpner man sidedøra har man egentlig mistet garantien.. Se klistremerke bak som sier: "warranty woid of removed" men tror ikke komplett sier noe om det.. Og uansett har du garanti på vær og en komponent.. Sånne lapper ska man da ikke bry seg om. En PC (stasjonær) er bygd for å åpnes, og for at brukern selv kan sette inn diverse kort/utstyr. feil... dersom produsenten/leverandøren har satt på et klistremerke som sier at garantien ryker dersom den åpnes, ja da kan du si farvell til garantien. produsent/leverandør kan egentlig sette hvilke krav de vil for å kunne gi garanti. det vil si at om de du kjøper av sier at garantien ryker dersom du kobler pc'en til internett, da har de loven på sin side. og du har ikke garanti lenger. ps: det er forskjell på garanti og reklamasjon. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 åpner man sidedøra har man egentlig mistet garantien.. Se klistremerke bak som sier: "warranty woid of removed" men tror ikke komplett sier noe om det.. Og uansett har du garanti på vær og en komponent.. Sånne lapper ska man da ikke bry seg om. En PC (stasjonær) er bygd for å åpnes, og for at brukern selv kan sette inn diverse kort/utstyr. ehh, ja ok? og dette kommer fra? deg selv? smart ass Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) fikk svar fra komplet idag. man mister ikke grantien ved å opne pc-en. så da er den saken ute av veien for min del. jeg er fulstendig klar over at pcen er laget for å opnes - for å legge til, fjeren eller bytte ut komponenter etter som tiden går og man vil forbrede på et eller annet. det var en gang i tiden at omtrent alle pc-leverandørene tok vekk grantien hvis man opnet den , men de er blit flinkere til å forstå oss som bruker disse maskinene. i gamle dager hvor det var boksen ( kabinettet ) ogs skudd sammen med mage skruer mens i dag er de stortset klipset sammen. det bra å se at så mange bryr seg om dette takk Endret 1. november 2004 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå