jstorelv Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg skal kjøpe meg nytt digitalkamera nå. Jeg har et Nikon CoolPix 775 fra før. Lurte litt på en stund å kjøpe Canon EOS 300D eller Nikon D70, men fant etterhvert ut at jeg ikke har behov for et SLR kamera. Dette er ønskene mine til et nytt kamera: - 5 MP eller mer - God batterikapasitet. - Min 4 x Optisk Zoom - Raskt. (ikke slik som 775 som bruker en halv evighet på å starte opp, samt å ta bildene) - Mulighet for å kunne ta gode bilder i f.eks idrettshaller med varierende lysforhold. Men samtidig være egnet til å ta gode familiebilder. Noen som har noen gode råd her? Lenke til kommentar
Beining Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er kanskje litt dyrt, men hva med Canon Pro1? Har ikke fått sett altfor mye på det, men det jeg har sett virker veldig bra! Lenke til kommentar
jstorelv Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er nødvendigvis ikke så alt for dyrt. Lenke til kommentar
Beining Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Nei, kanskje ikke! Jeg vet ikke helt hva det koster nå jeg! Vet ikke om det er noe vits med ny blitz jeg, men kjenner en som kjøpte til det! Ligger kanskje på 8000 eller no? Lenke til kommentar
F828 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Tar en del bilder i store lokaler selv i tillegg til å ta mye familiebilder. Har Sony DSC-F828 med HVL-F32X blits. Er meget fornøyd med dette utstyret. Blitsen har en rekkevidde på 20-25 meter med ISO 200. Siden jeg tar en del bilder i forbindelse med konserter, er jeg også fornøyd med at kameraet tar opp video i full størrelse som blir tilsynelatende like bra som vanlig videokamera på VHS eller DVD. (640 x 480 - 30 fps) F828 Lenke til kommentar
jstorelv Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Har sett litt på testen av Canon Pro 1, og det virker som om det kameraet er tregt, og har en dårlig autofokus. Når det gjeler F828, så synes jeg det kameraet har et veldig upraktisk design. Lenke til kommentar
jstorelv Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Jeg vurderer nå Canon G6 eller et Nikon Coolpix 8800. Noen som har noen kloke ord om disse kameraene å si? Lenke til kommentar
sobb Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ang. G6 - har ikke dette kameraet vel liten sensor i forhold til ant. megapixler? Ville heller gått for G5, som har færre megapixler men samme sensorstørrelse - og som er billigere. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Ang. G6 - har ikke dette kameraet vel liten sensor i forhold til ant. megapixler? Ville heller gått for G5, som har færre megapixler men samme sensorstørrelse - og som er billigere. Hvis du leser testen på digit.no, så er det ihvertfall ikke mye negativt om G6. Lenke til kommentar
Oddgeirf Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hva med sony dsc p93 da? leste testen på akamera.dk. har kanskje tenkt å kjøpe med det. Det er vel et greit kamera. DEt tar opp i 640x480. 30fps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå