Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Emulere USB-port via IP-adresse

Anbefalte innlegg

Det er mulig at dette er litt far out, men er det mulig å emulere en USB port på en PC til en gitt IP-adresse?

Jeg har en multifunksjonsprinter (Epson RX500) i nettverk (koblet til en 3com Officeconnect print server)

Problemet er bare at kun print-funksjonen fungerer over nettverk, mens scanner og den innebygde kortleseren bare virker hvis printeren er koblet direkte til PC via USB.

Derfor lurer jeg på om noen har vært borti et program/driver som kan emulere en USB-port slik at PC og programvare blir "lurt" til å tro at printeren er koblet direkte til klientens USB-port mens den egentlig kommuniserer via nettverk?

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er mulig at dette er litt far out, men er det mulig å emulere en USB port på en PC til en gitt IP-adresse?

Jeg har en multifunksjonsprinter (Epson RX500) i nettverk (koblet til en 3com Officeconnect print server)

Problemet er bare at kun print-funksjonen fungerer over nettverk, mens scanner og den innebygde kortleseren bare virker hvis printeren er koblet direkte til PC via USB.

Derfor lurer jeg på om noen har vært borti et program/driver som kan emulere en USB-port slik at PC og programvare blir "lurt" til å tro at printeren er koblet direkte til klientens USB-port mens den egentlig kommuniserer via nettverk?

Terje

Vist du kobler printeren til ein vanlig datamaskin som er tilkoblet nettverket kan du jo dele printeren så får alle denne:

1. Skrivere og telefakser

2. Egenskaper (På printer)

3. Deling

(Tatt ut i fra hode)

Dette er vertfall de jeg bruker men nå har jo ikkje jeg heile shiten i ein boks...

(Dette er ikkje til og anbefale. Printeren er billigere ein blekket som regelt + at de blekket som følger med printeren bare er halv fulle... :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Kjenner ikke din skriver eller print server, men jeg måtte anskaffe en print server som støtter full duplex for å kunne bruke scannerfunksjonen på min LaserJet 1100A. Jeg har en HP JetDirect 300X print server. Er litt usikker, men tror alle i X-serien til HP støtter full duplex, og den trådløse versjonen heter 380X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...