TCK Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei! Eg har bare 128mb ram og eg vil oppgradere til 384mb ddr ram. Men dette blir nok ikke gjort før til sommeren. Så hva tror dere prisene påram ligger på til sommeren?? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 OK, dette er min teori: RAM prisene vil holde seg stabile eller eventuelt gå ned noe til høsten(setp/okt). Når produsentene/folk begynner å forberede seg til Jul vil prisene gå opp noe. Det eneste som kan føre til en drastisk prisøkning er produksjonsstopp(av RAM) eller at en av de ledende produsentene går dukken. Tradisjonelt sett har det ikke skjedd store ting med RAM prisen i løpet av sommeren. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Å spå rampriser er ikke mulig. Plutselig så kommer det et lite jordskjelv, og da fyker ramprisene opp så fort som f. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg sier bare kjøp mens det enda er rimelige priser, det er ikke lengesiden det var nesten tusenlappen for 256MB brikke. Telcontar Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Det var tider i fjor!! Kjøpte en 512 Apacer brikke sdram for 439,-!! Tror det har sånn noenlunde stabilsert seg nå, men ingenting er sikkert, som sagt et lenger oppe, et lite jordskjelv, litt terror her og der, og alt endrer seg over natta. Så jeg er enig med han over her som sa at det er bare å kjøpe nå, og kjøpe så mye som man har råd til med en gang. Det er sånn med alt av hardware, har man bestemt seg for hva man skal ha, er det bare å trå til, og så må man slutte å se på priser etterpå, man blir bare irritert av det. Man kan jo ikke vente og vente på de superlave prisene i det uendelige, det vil alltid komme et bedre tilbud. Lenke til kommentar
jornt Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Tipper prisene går ned til rundt 150-200 kr for 256 MB DDR, stabiliserer seg ut på sensommeren, og går opp igjen til 3-500 for 256 MB på høsten eller før jul. Slik har det vært nesten hvert eneste år, prisene holder seg stabile på vinteren, så går de rett til bunns om våren/sommeren, og dobles/tredobles igjen fram til jul. Lenke til kommentar
olaeirik Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Var det ikke slik at Hynix, verdens nest eller tredje største minneprodusent hadde lagt inn konkursbegjæring? http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/eb20020522...58_ero_91868619 Dette kan vel bare bety en ting? At produksjonen totalt sett på verdensmarkedet går ned og følgelig går prisene opp? ******************************************************* Selger 2 stk 256 MB PC2100 Ram-brikker. Begge med garanti! Merket er Apacher og Twin-Mos. ******************************************************* Lenke til kommentar
Viva Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Nei RAM er som Dollar på sortebørsen i Ungarn! Jordskjelv å Fabrikkbombing gjør prisendringer.. Men spiller noen hundrelapper noe om du kjøper idag ? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 er vel ikke så lett å si hva minneprisene vil bli.. de er lave nå (relativt til annen hardware) og det er derfor ok å kjøpe nå.. kjedeligere hvis minneprisene plutselig 3-dobbles enn å betale 100 kr for mye i forhold til de laveste prisene.. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 He, så mye for "spådommer" :smile: http://www.theinquirer.net/23050211.htm Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Kjøp mens det er relativt billig....tror selv at prisen på ddr vil synke....men ta det med en klype salt...før det kjente jordskjelvet for ett par år siden (tror det var da??) hadde jeg tenkt å legge inn ei bestilling på sd-ram...men før jeg fikk gjort det så for prisene i været pga. av det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå