Hidden Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 En kamerat har problemer med sin Windows 2000 Professional PC, og jeg tok en titt på det. For det første klaget han på hvor tregt alt går på nettet, og jeg har forsøkt å fortelle ham at en P3 450 med 128MB SDRAM ikke er spesielt rask når den kjører Windows 2000 Professional, som jo har 128MB RAM som et minstekrav for å i det hele tatt fungere normalt. Jeg downloadet gratisutgaven av Adaware (SE eller noe), og det fant over 80 filer vi trygt kunne slette, og det så litt bedre ut etter det, men: Når han går på online.no og klikker på Pondus stripene, popper vinduet opp helt ute i høyre kant av skjermen, med halvparten av stripen utenfor vinduet. Jeg sjekket temporary internet files for brukerprofilen hans og tømte den, inkludert cookies, deaktiverte alle program som kjørte i bakgrunnen og prøvde igjen, samme resultat. Uansett hva man gjør popper stripen opp helt ute i høyre side av skjermen. Han sa det ikke var slik før, at den pleide å sprette opp midt på skjermen. Så det gjorde meg litt nysgjerrig.. er det en eller fler keys i registry som styrer dette? Må jo være det, så hvor finner jeg dem? Eventuelt bør jeg kanskje prøve å kjøre en gratis registry cleaner på maskinen hans? Jeg er av natur skeptisk til alt som har med registry verktøy å gjøre, særlig når de påstår seg å fjerne alle filer man ikke behøver, men det virker å kunne være en ide å prøve det nå? Håper noen har en ide. Om noen har tenkt å svare "oppgrader til XP" vil det høflig bli ignorert. Win2k rocker huset helt til Longhorn kommer ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå