Arve1234567890 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvis vannkjølingen skulle begynne å lekke, vil da komponentene bli kortsluttet eller???Er litt skeptisk til vannkjøling pga vann og elektronikk vanligvis passer ikke så godt sammen Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Sier ikke dette seg selv eller? Tenk deg da...... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 De går som regel bra. Men gjør du monterings jobben grundig og lar det kjøre 24timer uten for kabinettet og et par timer etter du har montert det uten å starte maskina går det fint Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hehe, var ikke meningen å skremme deg, men det går så og si alltid bra, om seff. du ikke er max. uheldig Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Etter litt hastverks arbeid har jeg rukket å bade 2 skjermkort, det siste et GF 6800GT, det ga plutselig blåskjerm og jeg røsket ut strømmen i ren refleks. Da jeg fjernet side dekslet så jeg at kortet hadde småe vann-dammer så jeg følte meg sikker på at det var kverket. Men etter en runde med tørking så fyrte jeg opp igjen og alt har siden vært i skjønneste orden... takk og lov. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Etter litt hastverks arbeid har jeg rukket å bade 2 skjermkort, det siste et GF 6800GT, det ga plutselig blåskjerm og jeg røsket ut strømmen i ren refleks. Da jeg fjernet side dekslet så jeg at kortet hadde småe vann-dammer så jeg følte meg sikker på at det var kverket. Men etter en runde med tørking så fyrte jeg opp igjen og alt har siden vært i skjønneste orden... takk og lov. Da snakker vi skikkelig flax mann. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Om man er uheldig og får vann på saker og ting kan man dynke de i elektronikkrens/isopropanol. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 er det ikke sånn at hvis du bruker destillert vann så har det ikke noe å si om du søler? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 er det ikke sånn at hvis du bruker destillert vann så har det ikke noe å si om du søler? Hjelper lite hvis det ligger støv, drit og fandens oldermor på komponentene. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Etter litt hastverks arbeid har jeg rukket å bade 2 skjermkort, det siste et GF 6800GT, det ga plutselig blåskjerm og jeg røsket ut strømmen i ren refleks. Da jeg fjernet side dekslet så jeg at kortet hadde småe vann-dammer så jeg følte meg sikker på at det var kverket. Men etter en runde med tørking så fyrte jeg opp igjen og alt har siden vært i skjønneste orden... takk og lov. du og? Selv tok jeg knekken på ett 6800le kort.. vifte lysene begynte å blinke.. og mere liv var det ikke.. Heldigvis hadde komplett super tilbud på det kortet til 1795 akkurat da så er liten vits i å prøve systemet utenfor kabinettet, så lenge du ikke kan sette det rett inn uten å ta av noen slanger, putt alt på plass, ikke koble til strøm.. kjør systemet i noen timer, gjerne rikk og rykk i noen slanger, gå så over med lys og kjenn etter vann, er det vann,reparer lekkasjen, så bruk hårføner til å tørke vekk.. gå så over en gang til. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Huff, vann på skjermkortet er min store skrekk. Skulle ha hatt en skål under cpu-blokka med dryppsensor. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) har faktiisk vurdert å lage en beskyttelse ved hjelp av plexi, går på skrå ifra NB blokk og over skjermkortet, sånn at alt evt vann flyter rett over skjermkortet og ikke en dråpe kommer oppå.. Skjermkortet er ofte det dyreste produktet i en pc.. Endret 30. oktober 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Spiller ingen rolle om du bruker destillert vann. Skal ikke kjøre det lenge gjennom kobberblokker, radiatorer og aluminium før vannet får metalliske spor. Men søling går somregel greit. Ta f.eks et bilbatteri på 12v 55A: Dette er et kraftig batteri, hvis du kortslutter dette med ledning så vil du smelte lederen ganske fort. Men du kan derimot helle vann på toppen av batteriet slik det er vannlinje mellom polene uten å få kortsluttning. Det oppstår jo kortsluttning, men vann leder dårlig strøm slik at det blir minimal til ingen kortsluttning. For at vann skal lede godt strøm må der høyspenninger til. Endret 30. oktober 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Spiller ingen rolle om du bruker destillert vann. Skal ikke kjøre det lenge gjennom kobberblokker, radiatorer og aluminium før vannet får metalliske spor. Men søling går somregel greit. Ta f.eks et bilbatteri på 12v 55A: Dette er et kraftig batteri, hvis du kortslutter dette med ledning så vil du smelte lederen ganske fort. Men du kan derimot helle vann på toppen av batteriet slik det er vannlinje mellom polene uten å få kortsluttning. Det oppstår jo kortsluttning, men vann leder dårlig strøm slik at det blir minimal til ingen kortsluttning. For at vann skal lede godt strøm må der høyspenninger til. Nå er det LITT kortere mellomrom mellom komponentene/kretsene/banene/etc. på datakomponenter enn det er mellom polene på et 12V bilbatteri da. Pluss at et batteri gir bare ut likespenning. På datakomponenter har vi frekvenser opp i ganske mange MHz, og det er ikke rare induktansen/kapasitansen som skal til før ting går skeis. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Har sølt endel ganger :!: uten at det har gitt varige skader.. Og by the way; Det er også "LITT" mere strøm i et 12v batt enn 3V , 5V og 12V som blir brukt i pc. Endret 30. oktober 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå