Arve1234567890 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Går det ann å koble el-gitaren direkte inn på pcen gjennom mikrofon-inngangen (selvsagt med en overgang)??? Har lyst til å ta sanger eg spiller inn på pcen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) vet ikke akurat om mikrofoninngangen er tingen. Ville heller ha prøvd line-in, men det er mulig du må ha en liten for-forsterker. edit: uansett er det ikke noen bra løsning. Du bør ha en liten mixer eller noe i mellom (trenger ikke å koste all verden.). Endret 30. oktober 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 vet ikke akurat om mikrofoninngangen er tingen. Ville heller ha prøvd line-in, men det er mulig du må ha en liten for-forsterker. edit: uansett er det ikke noen bra løsning. Du bør ha en liten mixer eller noe i mellom (trenger ikke å koste all verden.). Har du en link til noe eg kan bruke så eg vet hva eg skal lete etter, eller???? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 har ikke noe forslag i farten, men vet det finnes små 2-4 kanals PA mixere til en rimelig penge. Lurer på om Behringer har noen. Lenke til kommentar
no name needed Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Line 6 Guitarport. En liten boks du plugger gitaren din i, som igjen er koblet til pc'en via USB porten. Den har i tillegg en drøss med forsterkermodeller og stompbokser innebygd. Du kan også laste ned gitarkurs osv, som du benytter sammen med den. Det følger også med programvare for opptak og redigering. Vært å prøve ut. Koster ikke allverden heller tror jeg. http://www.guitarport.com/overview.html Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hei, Hos mig fungerer det helt fint å koble guitaren rett i mikrofoninngangen i frontpanelet til mit Live! 5.1 Platinum lydkort. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du vil få lyd uansett, men uten en eller annen skikkelig preamp mellom gitaren og lydkortet vil ikke lyden bli all verden. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg pleide å koble den gjennom forsterkeren og i "line-in". Line ut på forsterkeren til line in på pc'en. Hvis man ikke har sånn fancy greier... Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Line 6 Guitarport. En liten boks du plugger gitaren din i, som igjen er koblet til pc'en via USB porten. Den har i tillegg en drøss med forsterkermodeller og stompbokser innebygd. Du kan også laste ned gitarkurs osv, som du benytter sammen med den. Det følger også med programvare for opptak og redigering. Vært å prøve ut. Koster ikke allverden heller tror jeg. http://www.guitarport.com/overview.html Den var ikke så dum nei . Bare den ikke koster så mye så tror eg at eg satser på en sånn.. ellers så få eg prøve mic inngangen Endret 31. oktober 2004 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Hei, Hos mig fungerer det helt fint å koble guitaren rett i mikrofoninngangen i frontpanelet til mit Live! 5.1 Platinum lydkort. Mvh Kimmer Bruker du en overgang eller har du mekket til noe selv??? Lenke til kommentar
no name needed Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Du trenger bare stor jack fra forsterkerens line out, til liten jack som du plugger rett inn i mick inngangen paa kortet ditt. Endret 1. november 2004 av no name needed Lenke til kommentar
radiated Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Prøv å koble til line in. Mikrofoninngangen er beregnet på mikrofonsignal som er mye svakere enn linjesignalet gitaren lager. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Bruker du en overgang eller har du mekket til noe selv??? Hei, Nah - frontpanelet har 'stor' jack inngang. Syns nu det spiller høyt nok på denne måte. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Anbefaler å teste ut diverse preamper med rør. Ingenting som rør for å tilføre dynamikk og varme til tonen... EDIT: Her finnes stoff om det meste som har med gromlyd å gjøre. Endret 1. november 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Anbefaler å teste ut diverse preamper med rør. Ingenting som rør for å tilføre dynamikk og varme til tonen... EDIT: Her finnes stoff om det meste som har med gromlyd å gjøre. Hei Muffin, Finns ufatteligt mange plug-ins, der gør en bra jobb mht 'rør-sound'. Intet som en VOX AC60 Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Foretrekker AC30 for min del...men det har vært mye Marshall. Hvis man tilfeldigvis sitter på en DSL201 er det lavnivå-utgang på den som lar deg benytte preampen på denne mellom gitar og PC. Mange amper som har den muligheten, så hvis man tilfeldigvis sitter på en har man jo allerede en mulighet der. DSL 201 brukt som eksempel av ren og skjær kjærlighet... Lenke til kommentar
arela Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 he i Du kan kople rett i "line in" hvis din gitar har aktiv elektronikk, som f.eks de fleste mikrofoner til akustisk gitar. Men skal du ta opp en stratocaster el, må du ha en forforsterker. .....en gammel kassettespiller, radio ol kan brukes, men.....det blir aldri noen ac30 :-) En Line6, Johnson el Vamp er gode alternativ. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 No har eg en Watson XL-10P forsterker med headphone utgang. Kan eg bruke denne??? Det er jo en sånn gigantisk jack og eg har ikke noe sånt på pcen min. Det går vel ann å kjøpe kabel som har stor i den ene enden og liten i den andre??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå