Gå til innhold

Koble el-gitaren direkte inn på pcen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke akurat om mikrofoninngangen er tingen. Ville heller ha prøvd line-in, men det er mulig du må ha en liten for-forsterker.

 

edit: uansett er det ikke noen bra løsning. Du bør ha en liten mixer eller noe i mellom (trenger ikke å koste all verden.).

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Line 6 Guitarport. En liten boks du plugger gitaren din i, som igjen er koblet til pc'en via USB porten. Den har i tillegg en drøss med forsterkermodeller og stompbokser innebygd. Du kan også laste ned gitarkurs osv, som du benytter sammen med den. Det følger også med programvare for opptak og redigering. Vært å prøve ut. Koster ikke allverden heller tror jeg.

 

http://www.guitarport.com/overview.html

Lenke til kommentar
Line 6 Guitarport. En liten boks du plugger gitaren din i, som igjen er koblet til pc'en via USB porten. Den har i tillegg en drøss med forsterkermodeller og stompbokser innebygd. Du kan også laste ned gitarkurs osv, som du benytter sammen med den. Det følger også med programvare for opptak og redigering. Vært å prøve ut. Koster ikke allverden heller tror jeg.

 

http://www.guitarport.com/overview.html

Den var ikke så dum nei :thumbup: . Bare den ikke koster så mye så tror eg at eg satser på en sånn..

 

ellers så få eg prøve mic inngangen

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Foretrekker AC30 for min del...men det har vært mye Marshall. Hvis man tilfeldigvis sitter på en DSL201 er det lavnivå-utgang på den som lar deg benytte preampen på denne mellom gitar og PC. Mange amper som har den muligheten, så hvis man tilfeldigvis sitter på en har man jo allerede en mulighet der. DSL 201 brukt som eksempel av ren og skjær kjærlighet...

Lenke til kommentar

he

i

Du kan kople rett i "line in" hvis din gitar har aktiv elektronikk,

som f.eks de fleste mikrofoner til akustisk gitar.

Men skal du ta opp en stratocaster el, må du ha en forforsterker.

.....en gammel kassettespiller, radio ol kan brukes,

men.....det blir aldri noen ac30 :-)

En Line6, Johnson el Vamp er gode alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...