Gå til innhold

Ny PC, men har problemer med oppstart

Anbefalte innlegg

Har en kammerat som har noen problemer med å få registrert seg her. Får ikke bekreftelsesmailen, så jeg lager tråden for ham. Vil også si at jeg var veldig usikker på hvor denne skulle. Bare flytt den hvis den passer bedre et annet sted.

Over til problemet:

Heisann.

Før jeg presenterer problemet så vil jeg si at jeg har lest innlegg relatert til samme problem på forumet, prøvd mange av ideene der, uten hell..

Bestilte meg deler til å bygge egen pc fra komplett og har nå satt den sammen.

Problemet er bare at jeg ikke får noe skjermbilde samtidig som jeg får pipelyd, med pause på 2-3 sekunder mellom hvert pip. Denne pipinga går uten stopp samtidig som maskina durer som den sikkert skal. Det lyser en rød lampe nederst i venstre hjørne av hovedkortet, rett over auxfan1 og sysfan1. Det lyser også en grønn lampe, like ved kontakta til diskettstasjonen, ganske langt oppe til høyre på hovedkortet.

Samtidig så lyser det rødt fra under vifta som sitter på undersiden av skjermkortet, men veit ikke om dette skyldes en feil eller bare en fancy sak med lys?

Noen av disse lysene som kan antyde en feil?

Den røde lampa nede til venstre eller det røde lyset fra undersiden av skjermkortet?

Samtidig så viser den digitale saken på hovedkortet ”0.4”. Den ”post coden” finner jeg ikke i manualen til hovedkortet.

- Har prøvd å ta ut hver av rambrikkene på 256 mb ddr hver, dual channel og samme pipinga kommer også da, heller inget skjermbilde.

- Har også prøvd å tatt ut begge rambrikkene, med fortsatt samme lyd.

- Prøvd å tatt ut og satt inn skjermkortet, men fortsatt ingen forandring.

- Har skrudd fra hverandre maskinen, og satt sammen alt på nytt, fortsatt samme pipinga og ikke noe bilde på skjermen.

- Prøvd å bytta skjerm

Har ikke prøvd å restarte cmos’en, ettersom noen kompiser har sagt at det ikke skal være nødvendig på en helt ny pc. Men samtidig så ser jeg jo at det har hjulpet mange andre her på forumet, ettersom jeg har lest igjennom alle innleggene av andre relatert til samme problemet.

Bør jeg prøve dette?

Kan det være mulig at jeg må forandre på noen jumpere på hovedkortet? Jeg har ikke gjort noe med disse fra før, og har heller ikke koblet til ”audio”, ”usb” og ”1594” kablene fra frontpanelet, ettersom disse sikkert ikke har noe med problemet å gjøre.

Har også prøvd å koble fra både hard disk og cd-rom, men fortsatt samme pipelyden.

Tastatur og mus har vært koblet til når jeg har prøvd.

Deler jeg har som kan være av interesse:

•  1 AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

•  1 Abit KV8Pro V1.1 Hovedkort Socket 754 K8T800PRO, SATA, GbLAN, ATX, Raid

•  1 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

•  1 Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

•  1 Gainward GeForce FX5900XT 128MB DDR 2.8 AGP, "Ultra/1100XT TV-DVI GS", Retail

Setter stor pris på alle konstruktive svar!!

Endret av fatsheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er lyd koblet til?

husker en gang at noen som ikke fikk noe bilde eller noenting, men når han koblet til lyd sa en stemme "CPU not connected", satte CPU sikligt inni socket og alt funket bra. det kan umuligt skade og resette cmos, men se i HKet sin manual. pipelyder betyr somoftest noe

kan jo vere noe slikt. men har egentligt ikke peiling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...