Gå til innhold

Skatt er tyveri!


Anbefalte innlegg

Det er du som er for frihet for alle og den friheten vil andre bruke til å undertrykke deg, og kan de ikke det så er det en begrensning av frihet.

Frihet til å tvinge er en selvmotsigelse. Frihet er fravær av tvang.

Det er det aldeles ikke forde som sagt tidligere så er alle mere eller mindre noen egoistiske jævler som er villige til å gjøre hva som helst for å få det så bra som mulig på bekostning av andre.

Det er utopi at frihet for alle er en mulighet uten å måtte begrense det.

Det er kun religiøse som tror dette er mulig ett eller annet sted :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noen som har "rett" til noe her i verden - den sterkeste rett har resultert i at demokratiet har formet seg, og er man ikke villig til å tilpasse seg, så vel, ja, da har man fort et problem. Når demokratiet som en enhet har festet seg hos nesten alle mennesker er det så og si komplett umulig å forandre på det. Selv om demokratiet har sine åpenbare feil, så tror jeg det er "bedre" enn alternativene.

 

PS. Tilgi meg for at jeg ikke har lest hele emnet, men jeg orker ikke lese alle svarene som stortsett går ut på "det er feil".

Lenke til kommentar
Det er det aldeles ikke forde som sagt tidligere så er alle mere eller mindre noen egoistiske jævler som er villige til å gjøre hva som helst for å få det så bra som mulig på bekostning av andre.

Frihet er mulig for alle. Uten tvil. Under den forutsettning at folk er mot tvang.

Da snakker vi jo om et nytt konsept "mot tvang".

Hvem skal regulere det, forde ikke alle er mot det.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke noen som har "rett" til noe her i verden - den sterkeste rett har resultert i at demokratiet har formet seg, og er man ikke villig til å tilpasse seg, så vel, ja, da har man fort et problem.  Når demokratiet som en enhet har festet seg hos nesten alle mennesker er det så og si komplett umulig å forandre på det. Selv om demokratiet har sine åpenbare feil, så tror jeg det er "bedre" enn alternativene.

Her sier du regelrett at tvang er bedre enn frihet.

Lenke til kommentar
Jeg er for frihet, frihet for alle.

Du er for frihet for de som klarer å holde seg selv og fingrene sine vekke fra andre, og ellers er gjennomført snill. Alle andre har bare å bli vekke, eller?

Alle som er for initiell tvang har ingen rett til å leve.

Da er det tvang.

Å utføre tvang mot folk som ønsker å tvinge er moralsk forsvarlig. Altså: Drep morderen før han dreper deg.

Lenke til kommentar
Det er det aldeles ikke forde som sagt tidligere så er alle mere eller mindre noen egoistiske jævler som er villige til å gjøre hva som helst for å få det så bra som mulig på bekostning av andre.

Frihet er mulig for alle. Uten tvil. Under den forutsettning at folk er mot tvang.

Da snakker vi jo om et nytt konsept "mot tvang".

Hvem skal regulere det, forde ikke alle er mot det.

Å regulere motsier frihet.

Lenke til kommentar
Det finnes ikke noen som har "rett" til noe her i verden - den sterkeste rett har resultert i at demokratiet har formet seg, og er man ikke villig til å tilpasse seg, så vel, ja, da har man fort et problem.  Når demokratiet som en enhet har festet seg hos nesten alle mennesker er det så og si komplett umulig å forandre på det. Selv om demokratiet har sine åpenbare feil, så tror jeg det er "bedre" enn alternativene.

Her sier du regelrett at tvang er bedre enn frihet.

Ja, det sier jeg egentlig. For min egen del, så synes jeg det er tilfredsstillende. Det har aldri eksistert frihet, og det vil heller aldri eksistere "frihet" etter deres definisjon før noen utrydder størsteparten av menneskene på jorden. Hvis dere ønsker frihet så sterkt, sett i gang! :p

Lenke til kommentar
Her sier du regelrett at tvang er bedre enn frihet.

Ja, det sier jeg egentlig. For min egen del, så synes jeg det er tilfredsstillende. Det har aldri eksistert frihet, og det vil heller aldri eksistere "frihet" etter deres definisjon før noen utrydder størsteparten av menneskene på jorden. Hvis dere ønsker frihet så sterkt, sett i gang! :p

Dette viser jo at du ønsker at jeg kan slå deg i hodet med en øks.

Endret av Forsvarfrihet
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...