Gå til innhold

Skatt er tyveri!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei nok spøk ifra min side.

 

Jeg synes samfunnet sånn som det er i dag, er helt greit. Vi har det flott, og det er lite å utsette på. Frynsegodene med dette samfunnet er at folk som Pelsern Jakob og ForsvarFrihet (muligens også kjent som FiskePinna?) - irriterer seg skakk over det. :D

Lenke til kommentar
Tvang fra hvem?

Tvang, som tyveri, drap, voldtekter osv. Samme konseptet staten driver, forskjellen er bare at det er privatpersoner.

Jo men de som gjorde det hadde frihet til å gjøre det og uten noe til å regulere den fiheten så blir det sånn.

Du kan ikke si at det er frihet når det innebærer å drepe, å voldta, å stjele.

Jo men da må jo noens frihet begrenses, og hvem skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Nei nok spøk ifra min side.

 

Jeg synes samfunnet sånn som det er i dag, er helt greit. Vi har det flott, og det er lite å utsette på. Frynsegodene med dette samfunnet er at folk som Pelsern Jakob og ForsvarFrihet (muligens også kjent som FiskePinna?) - irriterer seg skakk over det. :D

Du irriterer deg ikke over det, fordi du er hjernevasket.

Lenke til kommentar
Tvang fra hvem?

Tvang, som tyveri, drap, voldtekter osv. Samme konseptet staten driver, forskjellen er bare at det er privatpersoner.

Jo men de som gjorde det hadde frihet til å gjøre det og uten noe til å regulere den fiheten så blir det sånn.

Du kan ikke si at det er frihet når det innebærer å drepe, å voldta, å stjele.

Jo men da må jo noens frihet begrenses, og hvem skal gjøre det?

Menneskene vil ikke utføre slike umoralske handlinger i et fritt samfunn. De vil innse at dette er i mot deres natur, som et rasjonelt vesen.

Lenke til kommentar

Eller fordi han er realistisk.

 

Jeg er enig med at det hadde vært flott, hvis det hadde vært gjennomførbart. Men det er også blandt annet kommunisme, kapitalisme osv. Så inntil noen finner en måte å gjøre slike ideologier gjennomførbar er jeg mer eller mindre fornøyd med dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Eller fordi han er realistisk.

 

Jeg er enig med at det hadde vært flott, hvis det hadde vært gjennomførbart. Men det er også blandt annet kommunisme, kapitalisme osv. Så inntil noen finner en måte å gjøre slike ideologier gjennomførbar er jeg mer eller mindre fornøyd med dagens samfunn.

Jeg har vist at: Frihet er gjennomførbart.

Lenke til kommentar
Menneskene vil ikke utføre slike umoralske handlinger i et fritt samfunn. De vil innse at dette er i mot deres natur, som et rasjonelt vesen.

 

De gjør jo det fremdeles under tvang så hvorfor skulle de ikke gjøre det under frihet.

Innse det, det er denne verden med de menneskene som er her i dag vi snakker om.

Lenke til kommentar
Menneskene vil ikke utføre slike umoralske handlinger i et fritt samfunn. De vil innse at dette er i mot deres natur, som et rasjonelt vesen.

 

De gjør jo det fremdeles under tvang så hvorfor skulle de ikke gjøre det under frihet.

Innse det, det er denne verden med de menneskene som er her i dag vi snakker om.

Kan du utdype det der?

Lenke til kommentar
Jeg synes samfunnet sånn som det er i dag, er helt greit. Vi har det flott, og det er lite å utsette på.

I dag er det økende kriminalitet, flere offentlige reguleringer, barn lærer ikke å lese og skrive i skolen, det er køer for å sone fengselsstraffer så vel som for å få behandling for helseproblemer, det er økende antall selvmord, etc. Velferdsstaten står for fall som en følge av globalisering og endringer i alderssammensetning.

 

Er dette greit?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...