Gå til innhold

Skatt er tyveri!


Anbefalte innlegg

Mennesket er ikke ett homo oeconomicus. Mennesket handler ikke 100% rasjonelt i alle situasjoner, ei heller i økonomiske situasjoner. Ikke engang forsvarfrihet og Pels gjør det.Logikken som ideologien deres er bygd opp rundt er basert på ett feilaktig prinsipp og er verdiløs. Følgelig er også ideologien verdiløs.

Jeg har aldri hevdet at mennesket handler 100 % rasjonelt i alle situasjoner. Olsen kaster nå rundt seg med falske påstander for å svartmale, de som forsvarer frihet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste Olsen kaster om seg med er de faktiske realiteter som visse andre ignorerer blankt uten å ta den menneskelige historie i betraktning.

Olsens innlegg forklarer i korthet hva det hele dreier seg om med hensyn til de faktiske realiteter.

 

Forresten vi trenger ikke å svartmale de som tror på den type frihet, det holder å male dem lyserosa.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Hmm du kan jo flytte til et land uten skatt, men eks. hvis du blir syk kan det bli et lite problem å ringe sykebil. Virker som mange ikke forstår at faktisk mange deler av Staten gjør en viktig jobb. Syntes vi burde være fornøyde, vi lever kanskje dyrt, men vi har det hvertfall bra.(de fleste i Norge har det bra fysisk).

Noe vi burde tenkte litt på før vi syter...

Lenke til kommentar
Hmm du kan jo flytte til et land uten skatt,

Har parasitter større rett til å bo i Norge enn rettskafne mennesker?

 

Argumentet om at man kan flytte er uansett fullstendig idiotisk. Jeg kan se for meg valgdebattene dersom alle skulle bruke dette argumentet:

 

Frp: Vi vil ha lavere avgifter på alkohol og tobakk.

Regjeringen: Så flytt til et land der man har lavere avgifter på alkohol og tobakk da.

 

SV: Vi vil ha mer rettferdig [sic] inntektsfordeling.

Regjeringen: Så flytt til et land der man har mer rettferdig [sic] inntektsfordeling da.

 

Etc.

 

men eks. hvis du blir syk kan det bli et lite problem å ringe sykebil.

Dersom folk ikke hadde hatt råd til helsetjenester, ville ikke staten hatt råd til helsetjenester. For hvor får staten sine penger fra? (Nei, det er ikke de rike som betaler mest skatt.)

 

Virker som mange ikke forstår at faktisk mange deler av Staten gjør en viktig jobb. Syntes vi burde være fornøyde, vi lever kanskje dyrt, men vi har det hvertfall bra.(de fleste i Norge har det bra fysisk).

Noe vi burde tenkte litt på før vi syter...

Slaveeiere gir slavene sine kost og losji, men det forandrer ikke på det faktum at slavene lever i ufrihet.

Lenke til kommentar

Olsen er en løgner, det er det som er poenget.

Dette skrev han:

Mennesket er ikke ett homo oeconomicus. Mennesket handler ikke 100% rasjonelt i alle situasjoner, ei heller i økonomiske situasjoner. Ikke engang forsvarfrihet og Pels gjør det.Logikken som ideologien deres er bygd opp rundt er basert på ett feilaktig prinsipp og er verdiløs. Følgelig er også ideologien verdiløs.

Og som jeg nevnte, har jeg aldri sagt at jeg mener mennesket er 100 % rasjonelt hele tiden.

Lenke til kommentar
Menneskene vil ikke utføre slike umoralske handlinger i et fritt samfunn. De vil innse at dette er i mot deres natur, som et rasjonelt vesen.

Sitat fra deg tidligere i tråden som viser at du faktisk forutsetter 100% rasjonalitet.

Var det ikke det du mente, snakker du med kløyvet tunge. (ugh hvite mann)

Lenke til kommentar
Jo men ideologien din er fundert på at mennesket er 100% rasjonelt, det er det som skiller virkelighet fra fiksjon.

Hadde mennesket vert 100% rasjonelt hadde alt vert bare fryd på gammen, men igjen det er bare å ta en titt på historien.

Feil, den er ikke basert på at mennesket er 100 % rasjonelt.

Endret av Forsvarfrihet
Lenke til kommentar
Menneskene vil ikke utføre slike umoralske handlinger i et fritt samfunn. De vil innse at dette er i mot deres natur, som et rasjonelt vesen.

Sitat fra deg tidligere i tråden som viser at du faktisk forutsetter 100% rasjonalitet.

Var det ikke det du mente, snakker du med kløyvet tunge. (ugh hvite mann)

Jeg skjønner at du tydeligvis er langt ute på jordet og ikke kan diskutere i en saklig debatt. Men jeg burde kanskje opplyse deg? Når man hevder at mennesket er et rasjonelt vesen i forhold til deres natur, betyr det ikke at mennesket handler rasjonelt hele tiden, men at det har mulighet til rasjonell tankegang, din tulling. Lær deg enkle begreper før du debatterer.

Lenke til kommentar

Det at man har mulighet til å være rasjonell er ikke dermed sakt at man er det hele tiden, noe som historien viser veldig godt.

Men 100% rasjonell tenkemåte er kravet for at ditt system skal fungere, hadde du hatt rett, noe du ikke har,hadde menneskene sett at din teori var den rette og gjennomført den for lenge siden, og er den det?

Lenke til kommentar
Nå har du snakket veldig mye om parasitter og parrasitisme, hvem er de? hvor bor de? hvordan finner vi dem?

Parasitter er slike som vil bruke statens maktapparat til å grafse til seg mest mulig av andres produkt. Du kan finne dem overalt; bare gå ut på gaten og velg en tilfeldig person.

Da har vi fått svar på det.

Hvem er så de rettskafne menneskene som tjener penger som snylterne snylter på?

Lenke til kommentar
Hvem er så de rettskafne menneskene som tjener penger som snylterne snylter på?

Dem er det ikke så mange av. De fleste produktive mennesker i dag benytter seg av samme metode som snylterne, og ber for eksempel staten om hjelp om de er i ferd med å gå konkurs. Vi lever i et samfunn der enhver forsøker så godt han kan å sno seg i villnisset av ulover og fascistiske reguleringer i den hensikt å grafse til seg mest mulig av andres produksjon. Dette er essensen i en velferdsstat.

Lenke til kommentar

pels og forsvarfrihet der ER klar over at staten betaler=

 

-brannvesenet

-politi

-forsvaret

-veivesenet

-mange vassdrag

-pensjon

-sykehus

-leger

-bidrag til bøndene

-trygd

-skole

-osv.

 

MED _SKATTEPENGER_ jeg tror kanskje du vil betale mer visst du skal forsikre deg med alt dette. Denne "styreformen" dere beskriver kan _ALDRI_ fungere. Utenom at alle, absolutt alle handler rasjonelt. Dette skjer ikke uansett hvor fritt sammfunnet måtte være. Og hvorfor deler dere tankene med oss på Hardware.no?? er det ikke bedre å holde en tale utenfor stortinget? Og husk at skolen har betalt 9-10 år med skolegang for DEG, og tenk på all maten du har spist som kommer fra bøndene, og alle legene som har undersøkt deg, og politiet, ambulanse sjåførene, brannmennene som vokter DEG når du sover? OG fikser veier DU kjører på. Visst du ikke liker dette så synd for deg. :angry:

Lenke til kommentar

-forsvaret (vernepliken kan avskaffes, soldater kan ansettes)

-veivesenet (kan privatiseres)

-mange vassdrag (kan privatiseres)

-bidrag til bøndene (unødvendig)

 

OG fikser veier DU kjører på.

Var det en liten vits på slutten der? Er du klar over hvor mye bileiere avgiftsbelastes?

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Hvorfor skal en klage på skatten når vi er det beste landet å leve i, i følge FN. Skatte penga er en stor grunn til det vil jeg tru.

Rike nokk er vi også.

 

 

 

Det er en ganske egoistisk tanke når en sier at en ikke vil betale skatt for en vil ikke hjelpe en stakkar som ikke har klart seg like bra som en selv av ymse grunner.

Hvis vi ikke hadde betalt skatt ville personer som har skader på no vis som ikke klarer å jobb fult sliti no værre. Dere som ikke vil betale skatt vil da at de skal ligge på fortauet og tigge om penger til mat av dere. (for å ta litt i).

 

 

 

 

 

-byer og tettsteder vil forfalle og bli stygge boligområder, med mindre noen vil offre en slant for å pynte opp rundt der.

 

Jaha? Folk vil altså slutte å vedlikeholde husene sine dersom man avskaffer institusjonalisert tyveri?

 

Det jeg mente var at det vil forfalle på de offentlige eindommene. Det hjelper ikke så mye om privat områdenne er fine når alt forfaller og blir forsøppla i nærområdet grunnen folk ikke gidder å spleise i vedlikehold.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...