Gå til innhold

Anti-Bush Når Nytt Bunn-nivå

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Na ser det virkelig ut som anti-Bush folk er pa kanten. Vi horte om den "mystiske kulen" pa ryggen til Bush, som i virkelighet var ingenting. Vi horte at Bush tok kokain. Vi horte at Bush hjalp en venninne ta abort. Vi horte at Bush er presenil.

Denne artikkelen, av Bush-hater Roy Freddy Andersen, VGs egen anti-Bush propagandist, viser akkurat hvor patetisk og desperat denne gjengen har blitt:

Tatt i juks

Dette er tittelen. Det hores veldig alvorlig ut. Ikke sant? Bush ble tatt i juks? Wow, dette ma vaere noe store nyheter, tenkte da jeg.

Tabber, skandaler og juks: George W. Bush er i ferd med å tape nyhetskrigen i mediene i USA de kritiske timene før valget.

Javel. En fin mening fra var godeste Roy Freddy Andersen, men jeg er ikke sa sikker pa om meningsmalingene stotter denne pastanden.

De siste dagene har de dårlige nyhetene stått i kø for mannen som nå kjemper en desperat kamp om å bli gjenvalgt som president for fire nye år. I går var avisene og TV-nyhetene ute med nye avsløringer.

Wait for it...

Los Angeles Times åpnet ballet med saken om at valgkampledelsen til Bush har dataforfalsket bilder i sin siste TV-annonse: Under den treffende annonsetittelen «Whatever It Takes», ser vi et hav av soldater som slutter opp om president Bush.

Nettstedet www.dailykos.com begynte å kikke nærmere på soldatene. Plutselig oppdaget de at noen av soldatene hadde formert seg på mystisk vis: De samme grønnkledde dukket opp flere steder i bildet.

:eek:

:lol::lol::lol:

Seriost?

Bush-talsmann Steve Smith må nå innrømme at TV-bildene er datamanipulerte for å fylle et hull i det originale bildet med flere amerikanske soldater.

- En liten del av folkemengden ble redigert, sier Smith, som synes manipuleringen er uproblematisk.

Avsløringen kommer som bestilt for John Kerry rett før valget tirsdag. Han bruker nå annonsen som et eksempel på at det amerikanske folk ikke kan stole på noe av det som kommer fra Det hvite hus.

Etterforskes

De krever nå at Bush trekker annonsen.

- Hvis de ikke kan fortelle sannheten i en annonse, kan de ikke fortelle oss sannheten om noe annet heller, sier Kerry-rådgiver John Lockhart til Los Angeles Times.

:!: :!:

1099118897.1216.jpg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=252362

Dette ma jeg si er det mest patetiske jeg har lest pa lenge. At Roy Freddy Andersen na bevises som en storleser av DailyKos er ikke overraskende for meg. Mannen bak den bloggen sa "screw em" nar amerikanske arbeidere ble drept, deres kropper dratt etter biler, og hengt opp pa en bro i Irak.

Na onanerer de over at Bush-kampanjen har lagt inn et par soldater i et bilde som er ellers helt fylt av soldater, for a legge de over der hvor Bush faktisk sto.

Desperat i det siste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken overraskelse at dette kommer fra avisen som klarte å fylle hele førstesiden med ordene: "Kjus drakk øl i reklame".

EDIT: Er ikke helt sikker på om ordene er helt de samme. Mulig at ØL ble skrevet med store bokstaver også.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
En ny tråd av seixon... Merkelig nok var denne også om media's syn på bush :roll:

Og? :dontgetit:

Tabber, skandaler og juks: George W. Bush er i ferd med å tape nyhetskrigen i mediene i USA de kritiske timene før valget.

Leser man vg får man jo inntrykk av at Bush aldri i verden kommer til å vinne valget. Fyren leder jo...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Leser man vg får man jo inntrykk av at Bush aldri i verden kommer til å vinne valget. Fyren leder jo...

Heh. Hvis Bush vinner, sa far kanskje en del VG-lesere seg en bakoversveis, og begynner a tenke at kanskje VG og Roy Freddy Andersen har lurt de hele veien... Lurer pa hva slags vinkel Roy skal ta da? "Amerikanere er idioter og velger Bush pa nytt"? Kan fort bli veldig stygt.... Men jeg forventer ingenting annet av Roy Freddy Andersen. Jeg har som mal a fa han sparket fra jobben sin, han er den latterligste journalisten jeg noensinne har lest.

Lenke til kommentar
Jeg har som mal a fa han sparket fra jobben sin, han er den latterligste journalisten jeg noensinne har lest.

Ikke meningen og være slem nå Seixon, men les over innlegget ditt engang til (håper du tåler dette-hvis ikke så send en pm så sletter jeg det) ;)

Lenke til kommentar
Jeg har som mal a fa han sparket fra jobben sin, han er den latterligste journalisten jeg noensinne har lest.

Ikke meningen og være slem nå Seixon, men les over innlegget ditt engang til (håper du tåler dette-hvis ikke så send en pm så sletter jeg det) ;)

WTF?

Anyway, har gitt opp hele VG jeg. Gleder meg til dagen Bush vinner. Vi vil nok finne overskrifter som:

Minst 50% av USA er tilbakestående

Bush stjeler nok et valg

osv osv osv..

Lurer på hva den neste filmen til Michael Moore blir.. F9/11 2: The Return of the Bush?

Lenke til kommentar
Anyway, har gitt opp hele VG jeg. Gleder meg til dagen Bush vinner. Vi vil nok finne overskrifter som:

Minst 50% av USA er tilbakestående

Bush stjeler nok et valg

osv osv osv..

Lurer på hva den neste filmen til Michael Moore blir.. F9/11 2: The Return of the Bush?

Selv om jeg er uenig med Bush i saken om de homofiles manglende rett til å la homofile inngå ekteskap (gjerne fortell meg mer om det, hva mener Kerry om dette egentlig?), og det med at alle Amerikanere skal ha et våpen hjemme hos seg selv (hvis noen vil tilføye noe, sett i gang :) ), er jeg helt enig med deg. Vi vet hva vi får i Bush, mens Kerry derimot, etter hva jeg har lest, får aldri bestemt seg eller har noen konkrete planer for hvordan han skal få til det han sier han skal.

Forresten, hvis noen kan gi meg litt kort og generell info om Nader hadde det vært flott, hva mener Nader om co2 utslipp, der Kerry mener de bør signere Kyoto, og Bush vil forske mer på global oppvarming, hva sier han om krigen i Irak, og hva med homofiles rettigheter ?

Generelt sett vet jeg for lite om Nader vs. Bush vs. Kerrys meninger i viktige saker, om noen vil fortelle litt er det flott. :)

skrivefeil

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Selv om jeg er uenig med Bush i saken om de homofiles manglende rett til å la homofile inngå ekteskap (gjerne fortell meg mer om det, hva mener Kerry om dette egentlig?), og det med at alle Amerikanere skal ha et våpen hjemme hos seg selv (hvis noen vil tilføye noe, sett i gang:)), er jeg helt enig med deg. Vi vet hva vi får i Bush, mens Kerry derimot, etter hva jeg har lest, får aldri bestemt seg eller har noen konkrete planer for hvordan han skal få til det han sier han skal.

Forresten, hvis noen kan gi meg litt kort og generell info om Nader hadde det vært flott, hva mener Nader om co2 utslipp, der Kerry mener de bør signere Kyoto, og Bush vil forske mer på global oppvarming, hva sier han om krigen i Irak, og hva med homofiles rettigheter ?

Generelt sett vet jeg for lite om Nader vs. Bush vs. Kerrys meninger i viktige saker, om noen vil fortelle litt er det flott. :)

skrivefeil

Sen. John Kerry is the clear choice for voters who care about protecting the environment, advancing gay rights, preserving abortion rights, osv

Jeg går utifra at han er for gay marriage.

Det er ikke "alle Amerikanere skal ha et våpen hjemme hos seg selv" men "alle Amerikanere skal ha rett til et våpen hjemme hos seg selv".

Lenke til kommentar
Sen. John Kerry is the clear choice for voters who care about protecting the environment, advancing gay rights, preserving abortion rights, osv

Jeg går utifra at han er for gay marriage.

Det er ikke "alle Amerikanere skal ha et våpen hjemme hos seg selv" men "alle Amerikanere skal ha rett til et våpen hjemme hos seg selv".

aha, takk for rettelsen :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Kerry er i all hovedsak imot våpen som ikke er beregnet på jakt.

Psh, det er han ikke.

Kerry har samme posisjon om homofilt ekteskap som Bush - at homofile ikke skal fa ha "ekteskap" men at det kan vaere apent for at de har "partnerskap".

Lenke til kommentar
Kerry er i all hovedsak imot våpen som ikke er beregnet på jakt.

Psh, det er han ikke.

Kerry har samme posisjon om homofilt ekteskap som Bush - at homofile ikke skal fa ha "ekteskap" men at det kan vaere apent for at de har "partnerskap".

Kerry vil bl.a ha begrensninger på hvor mange skudd en skal kunne ha i magasinet, eksempelvis forby pumpehagler etc.

Ellers har de rimelig like oppfatninger om homofilt ekteskap. Dog er Bush litt mer ekstrem.

Lenke til kommentar

Manipulering av bilder skaper mistillit baade til media og til maktapparatet. Det er prinsipielt galt om det ikke staar tydelig merket at bildet er retursjert. Kanskje saken i seg selv ikke er saa stor, men prinsippet - manipulering av bilder - er av stor betydning. Og det gjelder uavhengig av hvem som benytter seg av slikt.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ellers har de rimelig like oppfatninger om homofilt ekteskap. Dog er Bush litt mer ekstrem.

:ermm:

De er like, men Bush er ekstrem. OK... LOL

Kjaere deg, hvordan er Bush mer ekstrem? Bare fordi du vil kunne kalle ham det?

Manipulering av bilder skaper mistillit baade til media og til maktapparatet. Det er prinsipielt galt om det ikke staar tydelig merket at bildet er retursjert. Kanskje saken i seg selv ikke er saa stor, men prinsippet - manipulering av bilder - er av stor betydning. Og det gjelder uavhengig av hvem som benytter seg av slikt.

Hadde Kerry fikset pa et bilde av det samme, hadde jeg ikke gitt faen. Det forandrer ikke det som vises i det hele tatt. Det kan ikke akkurat sammenlignes med a forfalske noe, eller manipulere noe slik at betydningen av det man ser pa forandres. Eller rettere sagt, det kan ikke sammenlignes slik, hvis man er et oppegaende menneske som ikke ser verden i svart/hvitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...