melli123 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hva synes dere om om sia? Guivarchdesign.com 1.1.3 Vet ikke om jeg skal gjøre noe med fargene, kanskje litt sterke, men hva synes dere om oppsettet? Lenke til kommentar
elec Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) 1. denne siden så IKKE UT i opera, men funker i IE. 2. http://validator.w3.org/check?uri=gui..esign.com/ 3. likte ikke fargene, kanskje du kan prøve å dempe dem litt? 4. oppsettet er brukt 1000x før. 5. sånn siden er nå, syns jeg at den er kjedelig, kanskje få inn litt grafikk? en helt grei start, sett fra mine øyne. men trenger litt "optimisering" stå på! EDIT: leif var her Endret 30. oktober 2004 av elec Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Først av alt bør du lære deg å skrive CSS og HTML skikkelig - dvs rette opp den som er der no. Sida ser ikkje ut i verken Opera eller Firefox, som begge rendrer relativt korrekt ut i fra koden din. IE derimot, rendrer feil, og der ser sida fin ut. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 veldig tunglest, bakgrunnsfargen er nok hovedsynderen, sammen med ekstremt lite luft rundt teksten. likte ikke helt fargekombinasjonene. ellers er den veldig "flat" savner litt bilder eller noe i f.eks header'n? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 oki,nå har jeg gjort om siden totalt, og jeg tenkte dere kanskje kunne kommet med noen innspill om siden igjen. PS: siden vil nok fortsatt ikke funke i opera og firefox. erve87: jeg trodde jeg skrev riktig html og css jeg,kan du gi noen eksampler på hva som er feil koda, sett fra opera og firefox sin side? takker for svar,hvis det blir noen da, Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Den figuren oppi der minte meg litt om en av wallpaperene jeg har laget. Lenge siden jeg laga den.. Synes å se noe dårlig kvalitet på nevnte blokker øverst til venstre. Særlig langs nedre venstre del av kanten til de hvite feltene. Siden ser _veldig_ forskjellig ut i IE og Firefox. I Firefox ligger den til venstre (fordi du bruker text-align til å midtstille siden), og det er mange andre feil med blant annet bordere og skriftstørrelser. Have a look selv. Ville nok lagt inn litt bredere marginer på teksten. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 erve87: jeg trodde jeg skrev riktig html og css jeg,kan du gi noen eksampler på hva som er feil koda, sett fra opera og firefox sin side? Om du koder primært for at den skal funke i Opera/FF - og ikkje IE, så vil du komme langt bedre ut av den. Da er det ofte berre å legge inn et par tre hacks så funker den fint i IE også. Derimot, å kode spesielt for IE, da føkker du jo den opp i alt anna. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) nå ble det utrolig mye bedre! litt dårlig kvalitet på teksten bak kuben. menyen er fortsatt litt flat/kjedelig, kunne kanskje fikset denne på et vis.. ikke helt sikkert på hvordan nå ifarta da. men kjempebra forbedring hvertfall! edit: dårlig kvalitet på kuben også. Endret 31. oktober 2004 av phax Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Veldig bra, men litt skille mellom logoen og menyen/teksten kunne kanskje gjort seg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 kanskje dele det opp noe slikt? dette er bare en uhyre rask mockup da.. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) kanskje dele det opp noe slikt? dette er bare en uhyre rask mockup da.. utrolig stili det ble! men kan jeg gjøre det nå da?da blir det jo på en måte herming,eller vill du bare komme med et innspill om hvordan man kan gjøre den bedre? for hvis jeg får lov av deg å skifte til den fargen i middle, så hadde det vært kjempefint, for det ble utrolig tøft! EDIT: først nå så jeg at du hadde laget en linje mellom teksten og menyen, og satt hvit som bg der, Endret 31. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 jepp tillatelse gitt, derfor jeg la ut forslaget! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Tja ... jo ... vel, det duger. Men bedre enn det er det ikke. Headergrafikken er forsåvidt fin og enkel i seg selv, faktisk ganske stilig, men ødelegges av hakk. Jeg er også en smule forvirra om det er bare dilldall eller om det faktisk er en logo. Det kommer på en måte litt dårlig fram. Jeg liker vanligvis sterk oransj på grå bakgrunn, men her føler jeg det bler suppe. Jeg synes rett og slett det ikke var så veldig fint med såpass mye oransj. Oppmerksomheten min blir på en måte revet litt her og der, og etterlates etterhvert i menyen. Prøv å skubb inn en tredje, evt. fjerde farge, eller ulike nyanser av oransj. Prøv kanskje å erstatte den grå bakgrunnsfargen. Isblå passer kanskje? Den tjukke hvite borderen som kranser inn sida di er stilig, og gir en fet virkning. Men kanskje du skulle prøve å kjøre 100% høyde (at sida fyller skjermen fra topp til bunn), og at den hvite borderen kun vises på venstre og høyre side? Typografien er vel heller ikke veldig mye å skryte av. Føler det blir veldig mye av det samme som repeteres. Prøv om du kan gi en annen utforming til overskriftene i "innholdsfeltet", sammenlignet med overskriftene under menyen. Du skjønner? Kanskje du kan eksperimentere litt mer med fonter i header? Synd at den er phukked i FireFox. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 jo takk skal dere ha alle sammen for god konstruktiv kritikk! skal se hva jeg kan gjøre... Lenke til kommentar
elec Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 siden ser fremdeles ikke ut i opera/ff. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg vet, Aner ikke hvordan jeg skal kode det får å forandre det. Lenke til kommentar
AndersGustav Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg vet,Aner ikke hvordan jeg skal kode det får å forandre det. Jeg sleit med lignende greier som du, spurte til råds, og Polecat ga et glimrende eksempel i denne tråden, som hverfall jeg skjønte litt av. Kode-eksemplet gir grei forståelse for både float, clear og sentrering, funker fett for meg, og jeg vil anta at det burde funket greit for deg også... havealook. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå