andjoha Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har windows xp sp2, og jeg må ha denne ene disken formatert som fat32, men når jeg høyreklikker på disken i utforsker og velger formater så får jeg bare valgt ntfs?? går det plutselig ikke ann å formatere disker som fat32 i sp2 eller noe? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 såvidt jeg vet har det da aldri gått an å forandre fra ntfs til fat32 i windows? prøv partition magic eller lignende. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg skal ikke forandre fra ntfs til fat32, disken er ikke formatert enda i det heletatt (når jeg dobbeltklikker på den i utforsker kommer det bare ".. is not formated do you want to format now?") Lenke til kommentar
Fury Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Hvor stor er den disken/partisjonen du vil formatere? FAT32 har en maksimum størrelse grense .... husker ikke akkurat nå hva det var. Edit: 2TB sier ntfs.com Det var visst ikke det som var grunnen... Edit2: Hvis du bruker Disk Behandlingen i WinXP, kan du slette partisjonen og opprette en ny med FAT32. (Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Datamaskin Behandling) Endret 30. oktober 2004 av Fury Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Har prøvd å gjøre det i diskbehandling også, slettet partisjonen, opprette en ny, men jeg får fortsatt kun valgt å formatere den med ntfs.. prøvde å sette inn enda en helt ny blank disk også, samme skjer der, får ikke formatert den med annet enn ntfs.. Så oppdaget jeg noe utrolig rart noe, hvis jeg setter diskpartisjonen til under ca. 35Gb, DA får jeg valgt fat32.. (har ikke giddet å sjekke helt konkret hvor den "grensen" er, men for å si det enkelt; setter jeg partisjonen til 30Gb eller mindre, så får jeg valgt både NTFS og FAT32, men setter jeg den til 40Gb eller mer, så får jeg kun valgt NTFS).. ;( Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er noe microsoft har inplantert inn. Skal du har større må du bruke gode gamle dos, feks en oppstart diskette fra winME. fdisk.com eller bootdisk.com finner du info og annet stoff som handler om ditt "problem". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Tror ikke FAT32 støtter partisjoner over 32GB sånn uten videre. Partition Magic klarer det, men partisjonen kommer da opp som RAW eller UNKNOWN i noen programmer (men fungerer alikavel virker det som). Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 sedsberg: sier ikke mere, hehe Microsoft introduced a size limit of 32 GB per partition on FAT32 drives on Windows 2000 and Windows XP. Allegedly this limit was invented to discourage users from using FAT32, and persuade you to use the NTFS filesystem instead. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå