Kharan Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 Jeg har en Taisol CGK760, men etter litt utprøving med en AMD XP 1600+ fikk jeg idle-temperatur på 52 grader Celsius, som jeg tror er litt varmt.. forøvrig er CPU'en sendt i retur pga visse problemer. Noen som har noen anbefalinger å komme med når det gjelder å sette på en ny vifte på kjøleren? Går det bra med en 60*60*15mm vifte, eller kan jeg gå opp til en 25mm tykk vifte uten problemer? Lenke til kommentar
normal Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 den temperaturen er slettest ikke værst, så du trenger egentlig ikke noe ny vifte (hvis ikke overklokking etc.) skal du ha en ny en går du for 25mm Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 Hmm... jeg vurderer det, ihvertfall. Noe som sikkert er litt lurere er å investere i Artic Silver II og få bort Thermal-Tape'en. Var det aceton som var den beste måten å få bort ruklet på? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. november 2001 Del Skrevet 11. november 2001 En Papst 612NGM (60x60x25) passer utmerket på den kjøleren, da får du både lavere støy og bedre kjøling, men hvis du ikke tenker på overklokking så er ikke 52grader noe unormalt varmt. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 11. november 2001 Forfatter Del Skrevet 11. november 2001 God ide! Så på sidene til Microplex - bestilte den Papst-modellen pluss en Papst 8412NGM til kabinettet, og Artic Silver II. Nå skal det bli gjennomtrekk! Takker for tipset. :smile: Lenke til kommentar
BinaryBoy Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Jeg brukte stålull for å få bort thermal tapen... Nå kjører jeg uten kjølepasta! AMD-ingeniørene gjør det, så hvorfor ikke meg?? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Hva med en 80*80 vifte montert i ståltråd litt over kjøleribba (en 1-2 cm. vil denne kjøle bra eller blir det bare lurt ut på sidene?) Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 14. november 2001 Forfatter Del Skrevet 14. november 2001 Tja... hvis du er 100% sikker på at hele kjøleflaten er nede på prosessoren så kan du sikkert kjøre uten kjølepasta. Jeg tror jeg går for å legge et lag på, slik at jeg kan finne ut om det er skikkelig kontakt eller ikke.. Tror ikke jeg skal begi meg ut på plansliping med det første - ikke før XP 1600+ har blitt en 'gammel' prosessor. Om et halvt års tid eller så. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå