Gå til innhold

Bang-Olufsen PC 1 v. 1.1

Anbefalte innlegg

Bang-Olufsen PC 1

Her er konseptet:

Lage en server som kan spille musikk og vise film, hoste spill og laste ned dilldall fra nettet. Og som må se bra ut! Vansklig, men etter å ha tatt en titt omkring i huset fant jeg det rette elementet for inspirasjon:

Dscn0646.jpg

Min arbeidstegning ble som følger:

Dscn0645.jpg

Så, her er delene jeg skal bruke:

AMD K-6 II 350mhz

Apache 128mb SD-ram 133

Ati rage IIC 16mb

Shuttle Micro-AT Socket7 HK (22cmx22cm)

250w strømmforsyning

Creative helt OK (sKit) lydkort 2.1

Div. Nettverkskort - Full duplex 10/100

1x USB 1.0 ( :!: )

15" skjerm jeg kjøpte på loppis...

Høytalere er jeg litt usikker på, enten noen Viking høytalere, ett par Active 95, eller noe nytt 2.1; billig, firkanta og bra! (skal bygges inn i front)

Alt skal se så likt ut som på orginalen, men noen få proposjons forskjeller blir det. F.eks. blir hele sulamitten ikke mer en toppen 60 cm :D

Denne workloggen kan komme til å gå seigt for jeg har "¤%&¤%&/(ings mye annet å gjøre for tiden, men jeg skal gjøre så godt jeg kan! :w00t:

Dscn0642.jpg

Arbeids plass

Dscn0643.jpg

Deler

Dscn0644.jpg

Skjermen

Endret av flabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tegna opp på plate og lagt delene oppå sånn cirka som de skal ligge?? :dontgetit:

Men er det noen som har ideer til hvordan man kan lettere skjære rett med stikksag, jeg får det aldri 100% rett. Det blir som norske veier :cry:

Endret av flabben
Lenke til kommentar
tegna opp på plate og lagt delene oppå sånn cirka som de skal ligge??  :dontgetit:

Men er det noen som har ideer til hvordan man kan lettere skjære rett med stikksag, jeg får det aldri 100% rett. Det blir som norske veier  :cry:

legg en rett planke/bord eller ett langt vater/rettholt hvis du har. Mål fra bladet til kanten på stikksaga, spenn fast bordet/rettholten med tvinger, legg stikksaga inntill og fryd deg :p

Endret av kverna
Lenke til kommentar

takk! Tror jeg må revurdere det å ha hovedkortet på høykant, det ser litt sært ut....

pc.JPG

Blir liksom litt feil proposjoner.... :blush:

Men vi skal få det til! :thumbup:

Update:

Sånn for eksempel!

pc2.JPG

:dribble:

Endret av flabben
Lenke til kommentar

Update

Nå her jeg praktisert metoden din kverna, og det funker! Men ettersom jeg har 11 tommeltotter blir det ikke så bra... Se her:

Her er det fåreløbige rotet...

Dscn0649.jpg

Og her er det fåreløbige produktet! :(

Dscn0648.jpg

Så det går ikke så fort... :cry: Men! Jeg skal ringe en litt mer fingernemm kamerat av meg som kanskje kan hjelpe meg! :D:thumbup: Har foresten saget i terasse bordet i dag :whistle: ...

Lenke til kommentar

Tror du det? Tror du det blir bedre hvis jeg bruker hobbyplater? Røret ibånn er ett støvsugerrør. Det er ikke så pinglete! Men jeg ser poenget... :whistle: Later som ingen ting så går det nok fint! :D

Nei seriøst, vi får se, men nå blir det ikke noe mer i dag tror jeg, for maxbo er stengt og han kameraten min var sjuk :cry: Så da så.... :yes:

Endret av flabben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...