Volkov Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 weeee! primusen har ankommet postkontoret! skal hente den i mårra! (de fleste som bryr seg har vel fått med seg at det skal bli behørig dokumentert) Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 UPDATE Jepp, da har jeg vært på posten og henta primusen min, tror jeg lar bildene fortelle hva som så skjedde.. Her er da første øyekast på primusen, den er malt i en slik uggen camomaling.. ikke optimalt Ikke er den rengjort heller her har jeg tatt ut brenneren og tanken.. 2 skruer så er det gjort.. rust åsså, noen som har peil på rustfjerning? må være en grunn til at jeg fikk primusen for 300 kr... så det fatale øyeblikket, mini-itx-hovedkortet er plukket frem og jeg skal testfitte.. Så er sannheten som jeg har fryktet, det er for stort.. her er det snakk om 3-4 mm i lengderetning og 1-2mm i bredden... men funker fortsatt dårlig.. ÆSJ her ser man hvordan klaringen er... sååå nesten da! UFF! Så nå veit jeg ikke hva jeg gjør... er jo nesten umulig å modde hovedkortet mindre også, er jo stappa med komponenter helt ut i kanten.. Har ingen umiddelbare ideer på hvordan få primusboksen større heller.... men jeg vil ikke gi opp helt enda.. må prøve å finne på noe.. kanskje bygge inn i en ammunisjonskasse.. men det har jo mange gjort før.. æsj.. evt kjøre på stormkjøkken ideen.. vi får se.. noen som har forslag til hvordan slanke hk'et litt er jeg meget intressert! -Atle (skuffa) Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Er selve kortet for stort, eller er det bare i hjørnene det butter? Hvis det bare er i hjørnene kan du gutse på at det ikke ligger noe elektronikk i noen av di midterste lagene og kutte litt. På eget ansva selvfølgelig Er selve kortet litt for stort tror jeg i grunn du kan lete etter noe annet å bygge i. Ta deg en tur i skogen og stek pølser så lenge. Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 er desverre litt for bredt over det hele, ikke bare hjørnene.. har ikke lyst på skogtur nå, ligger så mye hvit guffe ute.. skal eventuelt prøve å få vida ut primusen litt, eller kanskje skaffe meg et nano-itx kort, noen som har erfaringer med disse? -Atle Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 vel, du kan jo regne på det, kanskje det går å pusse ned sidene tilsammen 1-2mm? (på eget ansvar igjen seff) Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) *google, google* http://www.mini-itx.com/news/computex2003-1/ nano-itx! 12*12 cm, passer som pinne i kudrit den der! Edit: Jo du har jo nevnt nano-itx og sånt da. men det er ingen n-itx på hw.no.. Endret 19. november 2004 av Hubman Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 virker ikke som om nano-itx korta har kommet på markedet enda.. og når dem kommer er dem sikkert dyre.. ugh.. ! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 det koster å være primus-pc eier... hehe, men lykke til med å skaffe et slikt et da! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Kanskje du kan bestille herfra? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hva med å lage primusen selv? fugeskum + glassfiber? Det funker Lenke til kommentar
jingt Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 kanskje det fins større primuser? Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Bah...hater den føkkings primusen allerede og har bare vert på en øvelse allerede! Du kunne ikke finne en LITT finere boks å bygge den inn i istedenfor den djevelboksen der da? Dessuten tror jeg at det kan bli lovlig trangt....den er tross alt ikke så stor! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Og hadde du giddet å lese gjennom hele tråden før du svarte, hadde du skjønt at den plassen allerede er vedtatt for liten Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 WEEE! det er håp! Satt meg ned i går og tok frem det jeg hadde av verktøy (en leatherman og en tapetkniv) og tok en nærmere titt på hk'et, virka som om det bare var kantene, så da gikk jeg løs på dem: nå passer det nesten, må bare kappe litt til og få vekk disse: skal få lånt en dremel og kappa dem vekk for å få litt luft inn her.. og Prnkster: man elsker primusen ! opplest og vedtatt! Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hehe... her går det utover hk'et noe som jeg aldri i livet kunne gjort mot mitt stå på Lenke til kommentar
torsk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 HEHE! Det var gått å høre. Da kan det jo virke som det ordner seg. Men et kanskje dumt spørsmål; virker hovedkortet nå? Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 har ikke tørt å prøve det Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Æhhhh! Hadde fått panikk om noen hadde gjort sånn med mitt! om det ikke fungerer da. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 HK mod, du er nok en av de få som har gjort det . Blir bra dette, lykke til videre. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Æhhhh! Hadde fått panikk om noen hadde gjort sånn med mitt! om det ikke fungerer da. en venn av meg (kim) borret to hull i hovedkortet til en annen venn av meg (ørjan) du kan tro faren til ørjan frika ut når han så det men det virker fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå