-Mazor- Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 noen som har en ide til hvordan kan man trimme en bil uten å kjøpe noen forbedringer o.s.v? da mener jeg noe man kan gjøre hjemme i garasjen! takker for svar Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Du kan porte toppen, men viss du ikkje har peiling kan du risikere å miste effekt og ødelegge heile toppen. Du kan skifte ei av pottene med et røyr, du kan brushe opp dysene i gasseren ørlite, sørge for at motoren får nok kald luft. Dette vil kunne gi deg opp til 5 hk ekstra viss du er heldig+ alt fra -10 til +5 for portinga. Det hjelper å skrive ka bil du har. Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Den beste trimminga man kan gjøre er vel å holde motoren i tipptopp stand hele tiden. Ny olje/filter, skikkelige pakninger, ny tenningsdeler (plugger, pluggledninger, rotor, fordeler(lokk)). Dette koster jo litt da. Ellers leste jeg i nyeste hotrod der de testa en brannsikker pose til å ha oppå innsugsmanifoilen. Man kunne legge isposer inni uten søl og brannfare. Det var utrolig hvor mye de tjente på det. Husker ikke i hodet, men dynoresultatene viste en merkbar forskjell. Kanskje snakk om rundt 20hk. Men som det sto i artikkelen: Dette er ikke trimming, dette er bare en måte å forhindre effekttap pga varme. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er jo viktig at isposen er brannsikker At det er 20 hk å hente på en trimma V8 tviler eg ikkje på en plass, men på en liten orginal firer er det nok ikkje mye. Hadde en visst hvilken bil det var, gasser eller innsprøytning, så hadde det vært mulig å gi noken billige råd i hvertfall. Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det var snakk om en original ls1 motor. Brannsikker som i "ikke brennbar" Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Nå er eg så dum at eg ikkje vett hva enls1 motor er.... Lenke til kommentar
eab Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Chevrolet 350 smallblock (346cu.in ca 5,7 liter) v8, alutopper og reversert kjølesystem (kjøler innsug først så resten av blokka). Elektronisk innsprøytning (tror det kalles "TPI", tuned port injection. tpi var ihvertfall navnet på de tidligere versjonene). De brukte en 2004 Pontiac GTO (Holden Monaro, egentlig en australsk bil) som "testbenk" Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Viss det er støypte elendige manifoiler hadde eg lagt meg greinrøyr, samt oppgradert heile eksossida, samt brukt penger på en chip. Tatt av toppen og fjerna restene etter støypeskjegg i kanalene. Det bør kunna gi deg en del billige hk og Nm ekstra viss du gjør tinga sjøl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå