asad Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg har tenkt å skaffe meg et digitalt kamera.Jeg fant en side der de selger digitale kameraer , ganske rimelig.Firmaet er i England. Må jeg regne med noen store ekstra-kostnader? Vet noen noe om det? Setter stoor pris på svar! (her er siden: http://www.techtronics.com/uk/shop/851-pan...-camcorder.html Lenke til kommentar
kdog Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 heisann! det er et eget forum hos digitalkamera.no. *Her* er linken til riktig kategori for ditt emne. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 oi. den linken ble via hardware.no.. her er en ny link Diskusjon, spørsmål, anbefalinger og tips om fotokamera og utstyr lykke til med kjøpet :smile: Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du har lov til å ta med deg varer for inntil 5000,- . Alt over dette må du betale mva. for. tror jeg Lenke til kommentar
dopus Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 sånn jeg har forstått det kan du ta med varer for inntil 5000 når en har vært utenfor landet i mere enn 1 døgn...pakker derimot er toolfri grensen på 200 kr er pakkens verdi under dette går den moms og tollfritt...så spørsmålet er om du skal dra til utlandet for å kjøpe kameraet eller bestille det fra utlandet 2 helt forskjellige ting Lenke til kommentar
asad Skrevet 23. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2002 Jeg skal bestille det fra utlandet...bor i norge. På det andre forumet er det så lite folk.Derfor skrev jeg her.. hmm..nå ble jeg litt usikker Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Skal du bestille, så trekker du i fra momsen i det landet du bestiller fra (hvis det ikke allerede er gjort). Så legger du til 24% som er den norske momsen. Så legger du til porto/frakt. Mulig at det er en ekstra-avgift på 1-2% som tollen skal ha fordi digitalkamera er et lagringsmedium. Skal muligens kjøpe DVD-spiller fra England. Når regnestykket er ferdig sparer jeg 5000,- på en spiller til 15000,- (da har jeg tatt med frakt). Så i mange tilfeller lønner det seg.... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Og så må man ikke glemme en ting - garanti. Kjøper du i utlandet har du max et års internasjonal garanti dersom du er heldig. Kjøper du i Norge har du i praksis 5 års reklamasjonsrett på mangler med en vare som er ment å vare vesentlig lengre enn to år. Det burde være noe å tenke over......? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå