CHB3 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg skal kjøpe meg en ny dvd-brenner og den må være billig er nedten konkurs den treng ikke og være den nyeste på markedet heller. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 komma og punktum vil foreslå NEC ND-3500 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 I følge prisguiden får du +/- brennere til 496kr + porto. Elkjøp har en som er 1 krone billigere. Det er neppe de beste brennerene du finner... Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Tenkte også å kjøpe meg en dvdbrenner. Jeg er ikke ute etter noen råtass til mange penger, jeg leter etter en billig brenner. Har tenkt litt på DENNE Så også en i lefdal-avisen for litt siden. Noen som hvet hvordan kvaliteten på denne brenneren er? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det finnes kun en skikkelig dvd brenner, Plextor PX716A. Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 komma og punktum vil foreslå NEC ND-3500 Jeg trur jeg går for den, billig er den. Jeg hadde det litt travelt når jeg skreiv den første posten derfor ble det litt slurvat. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det finnes kun en skikkelig dvd brenner, Plextor PX716A. For de som ikke liker penger kanskje. Har kun varme ord om NEC sine produkter! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 for de som ikke liker penger? En differanse på 600-700kr? Jeg mener det at når en først skal kjøpe noe, så bør man kjøpe skikkelige saker. Nec funker greit nok, men bare føl kvalitets forsjellen, på for eks. tray`en. Plextor er kvalitet tvers igjennom. Har selv kjøpt Plextor produkter for mer enn 10`000kr, og angrer absolutt ikke. Har aldri hatt trøbbel med plextor sine produkter, kan vel egentlig ikke si det om for eks. Nec. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har aldri hatt trøbbel med plextor sine produkter, kan vel egentlig ikke si det om for eks. Nec. Kan det da være at du rett og slett ikke har prøvd NEC? Dersom du har dårlige erfaringer med NEC, hva gikk da det ut på? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har aldri hatt trøbbel med plextor sine produkter, kan vel egentlig ikke si det om for eks. Nec. Kan det da være at du rett og slett ikke har prøvd NEC? Dersom du har dårlige erfaringer med NEC, hva gikk da det ut på? Joda, jeg har prøvd NEC. Ville aldri funnet på å montert noe sånt i min pc, men jeg har vel bygd 11 maskiner med NEC 1300/2500/3500 brennere. Har hatt 3 defekte drev etter ca 5-6 mnd`er. (2stk 2500 og 1stk 1300) Greit nok det kan skje alle, men går man brenneren etter i "sømmene" og ser på hvor "skral" tray`en er. Man kan føle at enheten er billig, og det er ikke bra. Tar man lese og skrive tester på plater merker man at Plextor har mye mindre støy (jitter) på platene enn NEC. Jeg har prøvd å brenne med alle disse NEC brennerene (1300/2500/3500) med forskjellige plater, og er ikke veldig imponert. Har man planer om å brenne en del plater bør man absolutt gå for en Plextor. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Denne tråden har vel ingenting med Hjelp til kjøp/salg av PC å gjøre? Flyttes. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har aldri hatt trøbbel med plextor sine produkter, kan vel egentlig ikke si det om for eks. Nec. Kan det da være at du rett og slett ikke har prøvd NEC? Dersom du har dårlige erfaringer med NEC, hva gikk da det ut på? Joda, jeg har prøvd NEC. Ville aldri funnet på å montert noe sånt i min pc, men jeg har vel bygd 11 maskiner med NEC 1300/2500/3500 brennere. Har hatt 3 defekte drev etter ca 5-6 mnd`er. (2stk 2500 og 1stk 1300) Greit nok det kan skje alle, men går man brenneren etter i "sømmene" og ser på hvor "skral" tray`en er. Man kan føle at enheten er billig, og det er ikke bra. Tar man lese og skrive tester på plater merker man at Plextor har mye mindre støy (jitter) på platene enn NEC. Jeg har prøvd å brenne med alle disse NEC brennerene (1300/2500/3500) med forskjellige plater, og er ikke veldig imponert. Har man planer om å brenne en del plater bør man absolutt gå for en Plextor. Plextor sine brennere er greit nok ganske bra, men de er faktisk ikke noe særlig bedre enn Nec. Ihvertfall ikke etter mine erfaringer. Har hatt en Plextor Px-708, og har en Px-712. Samtidig har jeg hatt en Nec Nd2500, og BenQ dw1620. Nec er den som har vært best av mine sånn generellt sett. Den brenner bra på de aller flest media, men den er litt treig. Plextor er rask, og Px-712 har jevnt over god kvalitet på brenningen. Px-708 hadde mye lavere kvalitet enn de andre igjen. BenQ dw1620 er vel regnet for å være den beste brenneren på markedet idag, men jeg sliter litt med min. Men jeg tror faktisk at det er noe galt med hovedkortet mitt, og ikke brenneren siden jeg har samme problem på to stk, samt noe av det samme med Px-712. Uansett er ikke en brenner bedre enn det media du putter inn i den, og kan ikke si annet enn at her bør man være obs på hva man kjøper. Jeg har ikke hatt noe problem med noen brennere i det hele så lenge jeg har holdt meg til media produsert av Taiyo Yuden. Norwaydisc.no selger både Nec Nd3500 og BenQ dw1620 til en overkommelig pris. Jeg ville nok valgt en av disse brennerene. BenQ støtter forresten 16X på langt flere plater en Nec... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå