Hans Erling Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg VET at ikke Spaceworld er noen billig plass å kjøpe data utstyr. Jeg pleier kun å gå innom der hvis jeg må ha noe å bruke tida på før bussen går hjem fra byen.(Arendal) Kjøpte for en stund siden en Logitech Force Feedback ratt konsoll den kostet 798kr tror jeg. Det var faktisk ikke noen overpris utrolig nok. Siklet litt på den MOMO ratt konsollen med "håndsydd" skinn på rattet, men ikke !faen! om noen får meg til å gi 2400kr for en slik konsoll. Toppen av frekkhet ble nådd da jeg igår fant samme MOMO ratt konsoll hos http://www.mamut.com/go4itda (en norsk data webshop) for 1298kr + frakt, så kjøper du den fra Spaceworld så kommer jeg å skremmer deg i drømmene dine! Lurte på om jeg skulle gå ned å spør om de torde å vise meg hva innkjøps prisen på denne var. Muligheten er jo tilstede for at de har gitt en høyere innkjøpspris...men alikevel... [ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-05-22 23:27 ] Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Og på Spaceworld her i Trondheim er de rasshøl i tillegg, skulle bytte inn en defekt mus, fikk dette til svar "jeg tror ikke kjøpsloven gjelder for finelektronikk", repliserte " det er bare tull og det burde du vite når du driver en butikk", svar: "ok, da så gjelder den", var åpenbart at det var en rå løgn, og at hun visste det hele veien, nektet så å ta inn musa fordi den var kjøpt på spaceworld i Oslo. I Oslo derimot (storgata tor jeg) var de skikkelig koslige, tok imot, beklaget at de ikke hadde tatt den i Trheim, og skulle få sendt en ny fra levrandør så fort som mulig, så jeg håper den kommer (bytta den nylig inn i oslo). AtW [ Denne Melding var redigert av: ATWindsor på 2002-05-22 23:30 ] Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Hvorfor kjøpe på slike butikker. Det eneste jeg kjøper på Ram og Rom f eks er spill og KANSKJE mus og tastatur. Ikke ratt eller slikt. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 du må huske på at spaceworld kjeden skal lønne flere tusen anstatte hvert år. i tillegg så har de en del andre utgifter som strøm og husleie, lagerutgifter + transport. pluss at de folka som sitter på spaceworlds kontor i oslo skal ha en grei årslønn å vise til. i tillegg så må du tenke på en ting til: for hver gang du handler hos spaceworld, rema, rimi, kiwi, så er du med på å sponse de irriterende reklamene på tv, radio og avis... skam deg! og meg (er ikke noe bedre selv, men liker å hytte med fingeren) ta det med ro, de av oss som er litt inne i data, vet at skal vi ha noe data-ting, så går vi i en dataforretning, eller bestiller greiene våre over nettet. har sett at spaceworld selger masse andre greier. kombinert video/dvd, musikk, spill, data-ting, mobiltlf+utstyr sjappe jeg skjønner deg ikke helt, tror du har postet FØR du har tenkt over hva du skulle si. tenk, trykk, tal. tenk! trykk! TAL! Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 De fleste som poster kommer vel på no litt etter hvert? Det jeg ville frem til var at ikke noen skulle kjøpe den konsollen siden den var overprisa deluxe! Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 hei har jobbet selv i en spaceworld butikk før. har bare noen FAKTA å komme med. Spaceworld har ikke Tusenvis av ansatte. Ca. tre fjerdedeler av spaceworld er franchise butikker dvs. forskjellige EIERE. De bare "leier" spaceworld konseptet. Derfor kunne du ikke bytte mus i trondheim som du hadde kjøpt i Oslo. De ansatte på hovedkontoret til spaceworld ( ca. 10 for et par år siden ) får lønn fra "kickkback" og franchie intekter. Kickback er ( grovt sagt )penger som blir betalt av leverandører for å få lov til å levere varer til butikkene. Har så mye mer jeg skulle ha fortalt men kan ikke det av taushetsplikt. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Men hvordan kan det forsvares at de ligger nesten 100% høyere i pris på denne enheten enn en liten nettbutikk jeg fant på http://www.hw.no webshop erfarings del...? Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 vel prisingen går etter prinsipp "vi selger varer til den prisen kunden er villig til å betale for" ikke "laveste mulig pris". Du var ikke den "riktige" kunden. jeg forsvarer ikke Spaceworld, bare sier hvordan det er.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 i september i fjor kjøpte jeg en usb-powered 250 mb iomega zip-drive fra Komplett data. sist jeg vandret gjennom en spaceworld-butikk for ikke så lenge siden var den samme zip-driven 500 kroner dyrere enn det jeg betalte hos komplett i september ifjor... Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 jeg har sett noen Enhanced IDE kort i en Spaceworld butikk. EIDE kort ATA-33 som selges fortsatt til samme pris som for fire år fem år siden. slå den. Lenke til kommentar
Husaberg Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Alle med normalt gjenge under topplokket burde vite at det er kunfå ting som kan kjøpes på Spaceworld. 1. Bærposene 2. Tilgodelapper 3. Sa jeg bæreposer? De er jevnt over dyrere enn alle andre. PS2 spill er dyrere enn Elkjøp. De hadde en gammel T28 Ericsson i Trheim for en stund tilbake til 4500,- Den kunne man kjøpe til 1000 et annet sted ( Klart Svar ). H. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Ca. tre fjerdedeler av spaceworld er franchise butikker dvs. forskjellige EIERE. De bare "leier" spaceworld konseptet. Derfor kunne du ikke bytte mus i trondheim som du hadde kjøpt i Oslo. Dette gjelder jo en mengde kjeder da, men det har ikke hindra en eneste en av de å ta imot defekte ting kjøpt i en annen butikk i kjeden, det er en del av pakka, skal du bruke navnet må du ta imot slike ting, det er bare de i trondheim som gjør seg vansklige. AtW Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Kjenner noen som kjøpte datamaskin gjennom Spaceworld i Drammen (de har ikke peil, så jeg kjeftet på de etterpå). I annonsen sto det 15" skjerm inkludert, men det var trykkfeil i følge Spaceworld så den måtte de kjøpe utenom. Dette ble de selvfølgelig ikke informert om før ETTER at PC'n var kjøpt og betalt. Det sto heller ikke noe om "forbehold om trykkfeil" i annonsen så jeg hadde krevd å få skjerm inkludert i prisen. Dyrt var det også, til og med med skjerm hadde det vært dyrt. Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 06:59, ATWindsor skrev: Quote: Ca. tre fjerdedeler av spaceworld er franchise butikker dvs. forskjellige EIERE. De bare "leier" spaceworld konseptet. Derfor kunne du ikke bytte mus i trondheim som du hadde kjøpt i Oslo. Dette gjelder jo en mengde kjeder da, men det har ikke hindra en eneste en av de å ta imot defekte ting kjøpt i en annen butikk i kjeden, det er en del av pakka, skal du bruke navnet må du ta imot slike ting, det er bare de i trondheim som gjør seg vansklige. AtW ikke for å være vanskelige men svaret er nei. De fleste Oslo butikkene er eiet av de som sitter i hovedkontoret så der er det bare å bytte. Men ellers er det ingen "internfakturering" mellom franchisebutikkene. En ting til jeg glemte, Spaceworld har ikke noe sentrallager, alt blir levert direkte til forhandlerne. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: ikke for å være vanskelige men svaret er nei. De fleste Oslo butikkene er eiet av de som sitter i hovedkontoret så der er det bare å bytte. Men ellers er det ingen "internfakturering" mellom franchisebutikkene. En ting til jeg glemte, Spaceworld har ikke noe sentrallager, alt blir levert direkte til forhandlerne. Poenget mitt var at det er en rekke andre kjeder som har det samme franchiseopplegget, hysj-hysj for eksempel, og noe av baksiden av mynten med å være med på en slik kjede er at du må ta imot gavekort kjøpt på andre butikker, ta imot defekte varer osv, dette er noe alle kjeder gjør, selv om hver butikk har individuelle eiere, utenom spaceworld da. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 02:48, Husaberg skrev:Alle med normalt gjenge under topplokket burde vite at det er kunfå ting som kan kjøpes på Spaceworld.1. Bærposene2. Tilgodelapper3. Sa jeg bæreposer?De er jevnt over dyrere enn alle andre.PS2 spill er dyrere enn Elkjøp. De hadde en gammel T28 Ericsson i Trheim for en stund tilbake til 4500,- Den kunne man kjøpe til 1000 et annet sted ( Klart Svar ).H. Fyfaen du er SÅÅÅÅÅÅÅ dum. Spaceworld sponses av telenor. Mens Klart Svar sponses av netcom. Netcom har som tidene kjent for å sponse GANSKE mye på mobil telefoner, for å sikre kunder ved å ha 12 - 24 mnd bindingstid. Mens telenor har 0 bindingstid. Så det har INGENTING med butikkene å gjøre på om mobiltelefoner er billige eller ikke. Alle får omtrent lik innkjøpspris. Og du sier PS2 er dyrere på ELKJØP? VÅKN OPP! For det første så tar elkjøp inn 1000000 million ganger mer varer enn det spaceworld tar inn. Så det er klart at de får billigere innkjøpspris. Men sannheten er at det faktisk koster 2498 på spaceworld, og ca det samme hos elkjøp. Så ikke kom her og fortell dine bløffe utsagn! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 06:59, ATWindsor skrev: Quote: Ca. tre fjerdedeler av spaceworld er franchise butikker dvs. forskjellige EIERE. De bare "leier" spaceworld konseptet. Derfor kunne du ikke bytte mus i trondheim som du hadde kjøpt i Oslo. Dette gjelder jo en mengde kjeder da, men det har ikke hindra en eneste en av de å ta imot defekte ting kjøpt i en annen butikk i kjeden, det er en del av pakka, skal du bruke navnet må du ta imot slike ting, det er bare de i trondheim som gjør seg vansklige. AtW Nei dette er feil. Jeg jobber selv på spaceworld så jeg veit hvordan dette er. Spaceworld butikkene har forskjellige priser, tro det eller ei, og til og med forskjellige innkjøpspriser på enkelte varer. Og siden det er forskjellige eiere blir det veldig vanskelig for oss å ta imot andre butikkers varer. Derfor får heller kunden dra dit han/hun har kjøpt varen for så å refundere den. Og jeg må også si at jeg tar ikke spaceworld sin parti. Jeg jobber kun deltid der, og liker ikke sjefene :razz: _________________ M0re M0ney M0re D0llars [ Denne Melding var redigert av: CaSh på 2002-05-23 13:06 ] Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: ikke for å være vanskelige men svaret er nei. De fleste Oslo butikkene er eiet av de som sitter i hovedkontoret så der er det bare å bytte. Men ellers er det ingen "internfakturering" mellom franchisebutikkene. Der tar du feil, for jeg jobber selv i oslo, og vi tar ikke imot varer som kommer fra stor gata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå