Greven22 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Enkel og grei side det. Får frem budskapet ditt på en ryddig måte. Dessverre blir siden ALTFOR kjedelig Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 SirIce: Ja, jeg har tenkt på det hele tida, gadd bare ikke å finne koden. *Lat* DiaVoLo: Vet ikke helt om jeg er enig med deg, men hva mener du skal til da? Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ville bare føye meg til rekken som har sagt at det nye undeclined.net har blitt forbedret! Og det med stor vellykkethet! (hvis jeg kan si det ) Det med at den dekker hele siden, synes jeg var en liten og snacksen detalj..kanskje ikke så liten, men hvertfall helt lugn! Fargekombinasjonen falt også i smak, veldig behagelige farger! Her har du lyktes godt! Når det gjelder headeren din, synes jeg den er med på å sette den lille prikken over i'en egentlig.. Den skiller seg på en måte litt ut, men da på en positiv måte! Kommer helt klart til å følge skriveriet på denne blogen! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Siden er testet i Firefox 0.10PR, Opera 7.5 samt Internet Explorer 6. Den er feilfri i samtlige, med unntak av footeren i Opera. Jeg tar gjerne imot hjelp og tips for hvordan jeg skal få menyen der horisontal. Denne bug'en skal være fikset i Opera 7.60 når den kommer. Du kan lese litt mer her: http://www.quirksmode.org/css/tests/opera_float.html Eksemplet gjelder en absolute positioned UL hvor LI'ene er floated left, men vil som du opplever også gjelde når UL er floated (samme resultat). Edit: ok, resultat var faktisk ikke helt likt, men sikkert i samme problem-gruppe En løsning kan være, å ikke floate LI'ene og ikke sette display: block; på A'ene inni dem. For padding left og right samt border left og right vil fungere fint på inline. Eneste problem jeg kan se, er whitespace bug'en. Dvs, når du har en linjeskift mellom hver LI så vil det rendres ekstra mellomrom mellom LI'ene (som da skal komme siden av hverandre pga alle LI'ene er inline). Løsning for å unngå dette kan være å droppe linjeskift mellom hver LI og heller ha dem på rad i kildekoden. (Er ikke sikker, men tror denne whitespace bug'en bare gjelder IE) Orket ikke skrive noe CSS, men siden du er så dreven så håper jeg du skjønte det jeg hadde å si Edit^2:: sånn med inline LI, whitespace opplegget dukket visst opp i FF, Opera og IE. Et minus er at dette med padding og border faktisk ikke funka i IE5.01, men hvor langt bak i tid vil du støtte nettlesere? http://home.chello.no/alexholm/hw.no/undeclined_footer/ Endret 31. oktober 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) OShea22: Takk takk. Det varmer Edit: Kommer helt klart til å følge skriveriet på denne blogen! Får bare håpe det blir noe av, sliter med å integrere pubsys. WP spytter ikke ut den koden jeg vil ha. FuLu: Jo, jeg tror jeg forsto det du skrev der oppe, det vil vise seg når jeg kommer hjem i dag ettermiddag. Angående browserkompitabilitet - jeg syns i alle fall at IE4 blir litt lenge siden. 5.01 er jo grei å få til å funke. Noen som i det hele tatt har den villeste ide om hvorfor header ikke vises i 5.01 og 4? Endret 1. november 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Angående browserkompitabilitet - jeg syns i alle fall at IE4 blir litt lenge siden. 5.01 er jo grei å få til å funke. Noen som i det hele tatt har den villeste ide om hvorfor header ikke vises i 5.01 og 4? Jo, kan være kjekt å få det til å fungere i IE5, i det tilfellet, så fungerer ikke eksemplet mitt der, kan se om jeg får til noe senere. Når det gjelder at header ikke synes i IE5/4 så er det pga text-indent: -9999px. Denne fungerer faktisk ikke som image replacement metode der. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Men da kan jeg jo lage to verdier, en med !important og en uten. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Men da vil vel teksten synes i IE4-5? hvis ikke du tenkte å gjøre noe annet CSS'ish for IE4-5 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Får se hva jeg gjør, det blir uansett ikke før i ettermiddag. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Da skal footer være fikset i Opera også. Jeg la også <li>-ene ved siden av hverandre, og FF legger også til whitespace, så det er ikke IE only. Men nå funker det i alle fall fint. Jeg har også bytta ut text-indent-metoden med koden på Paradoxia.org (header) *tafse*, men da kan man dra ned teksten som skjuler seg bak, ved å ta tak å dra... Lei som jeg er ser jeg ingen måte å løse det på. Noen forslag? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Er det virkelig så mange som tar tak og drar der egentlig? Ellers kunne du puttet f.eks <h1><span>tittle på siden</span></h1> og hatt i css'en h1 span { display: none; } og hvor h1 da er den som har background. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg synes designet er perfekt jeg og at det ikke trenger noe som helst forandring! Noen mener footeren er stygg, men uten den hadde siden kolapset mener nå jeg. Synes også at menyen er fin og at den funker bra sammen med den deilige røde fargen vi finner på både header og footer. Nice work! ps. Blir inspirert i massevis av å se dette designet! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Ellers kunne du puttet f.eks <h1><span>tittle på siden</span></h1> og hatt i css'en h1 span { display: none; } og hvor h1 da er den som har background. Tenker jeg skal gjøre det ja. raziel014: - Ingen som har noe mer NEGATIVT å si da, så jeg kanskje kan foredle () ytterligere? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Veel...du kunne kanskje ha putta menyen i en liten designa "glassboks" da om du skjønner. Lage en liten transparant boks med som ser ut som glass under linkene på menyen? Mer som Apple-logoen. Den ser jo veldig fin ut og den effekten tror jeg designet ditt har kunne ha fungert med. Jeg kan jo prøve å lage en liten remake av designet eller menyen da om du ikke har noe imot det? Så du kanskje forstår hva jeg mener? Dessuten så jeg en liten ting. Jeg vet ikke om det er meningen, men footeren står ikke stille. Når det da er liten tekst vil footeren være nesten helt oppe i headeren, og når det er masse tekst forsvinner footeren. Endret 1. november 2004 av raziel014 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Jeg kan jo prøve å lage en liten remake av designet eller menyen da om du ikke har noe imot det? Så du kanskje forstår hva jeg mener? Lag en fisk du, men slik det hørtes ut er det totalt stilkræsj. Jeg er uansett åpen for muligheten Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) - Ingen som har noe mer NEGATIVT å si da, så jeg kanskje kan foredle () ytterligere? Du kunne kanskje puttet alle lenkene under "Spesifikke artikler" (som er under linker) i en definition list? Nå har jeg ikke lekt mye med DL, DT og DD, tanken var at DT var linken og DD inneholdt beskrivelse av linken f.eks. Ellers synes jeg designet er veldig clean og grei, ikke noe vits å endre på stort mye synes nå jeg. Endret 1. november 2004 av FuLu Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det er sant. Det blir nok sikkert stilkrasj ja. Jeg har en egen stil mens du har din egen. Sånn er det vel uansett, men jeg legger nå ved et lite bilde. Holder på å lærer meg å lage sånne knapper i Photoshop, men jeg tror ikke det vil funke helt til ditt design Lenke til kommentar
realfingolfin Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 digga header footeren din Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Du kunne kanskje puttet alle lenkene under "Spesifikke artikler" (som er under linker) i en definition list? Nå har jeg ikke lekt mye med DL, DT og DD, tanken var at DT var linken og DD inneholdt beskrivelse av linken f.eks. Ja, det er jo faktisk en god ide. (Så sant det blir semantisk korrekt, og det vil jeg egentlig tro..?) raziel014: Takk for forsøket, men det passer nok som du sier ikke til dette designet. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Bare hyggelig! Men det ser jo litt kult ut da? Men det passer ikke inn i designet ditt uansett. Jeg synes du skal la designet være som det er jeg! Det er veldig pent å se på dessuten så er det det ikke for mye på designet. Det er noe ihvertfall jeg sliter med. Å lage et design pent men enkelt. (Jeg har en tendens til å overdrive med designene mine) Uansett, keep up the good work! Og poste flere design i framtiden! Ser fram til å se dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå