Gå til innhold

Kritikk av Undeclined.net v2 (og litt hjelp)

Anbefalte innlegg

Ble fort lei av v1 (som kanskje ikke altfor mange har sett), og har nå laget v2.

Jeg har tenkt at den skal være

• fargerik, men samtidig enkel og lett
  • brukervennlig, derfor standard oppsett
  • og sikkert mer som jeg ikke kommer på nå :p

Siden er testet i Firefox 0.10PR, Opera 7.5 samt Internet Explorer 6. Den er feilfri i samtlige, med unntak av footeren i Opera. Jeg tar gjerne imot hjelp og tips for hvordan jeg skal få menyen der horisontal.

Både XHTML og CSS validerer, men finner dere noe som er lite semantisk/ikke semantisk i det hele tatt - skrik ut!

Undeclined.net v2 - Kritikk!

Edit: Side flyttet - redigert linker.

Edit2: Tekst som ikke lenger har noen mening fjernet.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fast leser!

Jeg må først og fremst si at du har funnet noen fargekombinasjoner som falt meget godt i smak hos meg og at jeg av den enkle grunn allerede er fast leser av din fremtidige blogg.

Dette liker jeg:

Som sagt så liker jeg fargene meget godt, og overgangen mellom grafikk(topp & bunn) og tekst. Liker også måten du skiller denne overgangen på med streker.

Det er også imponerende å se at noen prøver seg på en layout som fyller hele skjermen. Det ser man ikke ofte og jeg synes du har lykkes godt der.

Ellers ser jeg også at du har tatt deg tid til å lage en god og oversiklig formatering av teksten, dette hjelper mye og er et stort pluss.

Dette liker jeg ikke:

Overskriften(headertekst) synes jeg ikke er så pen; her er det først og fremst fontvalget jeg misliker, og for det andre er det den effekten du har "rundt" fonten som ikke falt i smak.

Menyen er jeg heller ikke særlig imponert over, den er kjedelig skiller seg for dårlig fra selve innholdet. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å gjøre litt større forskjell på innhold og meny. Skriften i footer er kanskje ikke det peneste jeg har sett, mer sånn mitt på treet.

Alt-i-alt

Helhetsinntrykket er generelt bra, men det er fortsatt noen detaljer som må fikses.

Forresten så ble websiden dobbelt så kul når det befant seg lite innhold på den, 404

mrberg_skjermdump.jpg

Lenke til kommentar

@Waldmeister:

Fonten i header, skal den være i samme stil, eller noe helt annet? Personlig syns jeg fonten funker ganske bra. Effekten rundt den er for så vidt ganske billig, kan si meg enig der, men uten ser det heller stusselig ut.

Menyen: Helt enig, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre noe ut av den. Er så lei av å lage menyer, og det er også ganske vanskelig, IMO.

Angående footer er jeg helt enig, og dette kommer nok til å bli byttet ut etter hvert, kanskje med plain tekst.

Takk for gjennomført kritikk, Waldmeister, og takk til dere andre også. :)

Lenke til kommentar

denne syntes jeg var ganske fin. ble faktisk inspirert til å lage en side som fyller hele skjermen i alle oppløsninger selv jeg!

fonten i headeren syntes jeg var fin og passet bra inn.

ikke så veldig mye grafikk, så den ble litt kjedlig syntes jeg. men brukervennlig og enkel, det er den :thumbup:

siden flytter seg forresten litt fra bloggen til 404 i opera.

edit: syntes ikke du skulle gjort footeren lavere :(

Endret av N*
Lenke til kommentar
*snip*

Hos meg funker det bra. Fikk et script fra SirIce som jeg regner med at er korrekt. ..Så jeg vet egentlig ikke hva som er feil, om ikke det er du som har rota med innstillingene eller noe :wee:

@N*:

Det er tydeligvis delte meninger om headeren ja. Lar den stå inntil flere kommenterer den.

Footeren er ikke akkurat veldig mye lavere, det har vel med at jeg bytta ut «knappene».

Lenke til kommentar

Jeg har samme skjermbilde som deg Waldmeister, og hvis du ser nærmere etter, ser du at FF er i "Standards compilance mode" :)

Deilig design Mr.Berg, jeg liker fargene og tekstformateringa. Designet får meg til å tenke på Dunstans 1976design.com, og det er absolutt ikke noe negativt. Hva med å bygge videre på logoen fra v1, jeg synes den har mye større potensialle enn headeren på v2.

Lenke til kommentar
Deilig design Mr.Berg, jeg liker fargene og tekstformateringa. Designet får meg til å tenke på Dunstans 1976design.com, og det er absolutt ikke noe negativt. Hva med å bygge videre på logoen fra v1, jeg synes den har mye større potensialle enn headeren på v2.

Takk takk. :)

Logoen fra v1 er jeg usikker på om vil passe inn, men jeg skal gjøre et forsøk på å tilpasse den. Kommer tilbake når det er testa ut.

Edit: Det er som sagt delte meninger om headeren, noen liker den godt mens andre ikke liker den. Tror ikke jeg bytter den med det første, med mindre flere skriker ut.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Dette var meget lekkert. Jeg for min del syntes header var enkel og delikat. Fargene er og veldig godt sammensatt. Typografi, effekter som stjerner på H2'ene. At det validerer XHTML, men det er en error på CSS'en. Og at det ser flott ut selv uten stylesheets :D

Godt jobbet :w00t:

Lenke til kommentar
Dette var meget lekkert. Jeg for min del syntes header var enkel og delikat. Fargene er og veldig godt sammensatt. Typografi, effekter som stjerner på H2'ene. At det validerer XHTML, men det er en error på CSS'en. Og at det ser flott ut selv uten stylesheets :D

Godt jobbet :w00t:

CSS er nå fiksa. Gikk visst litt fort i svingene i stad. Det at innholdet er tilgjengelig med eller uten CSS er for meg en selvfølge :)

Da er stillinga på headeren 3-2 FOR, om jeg har telt rett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...