-ELK- Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 "Vi beklager! Teknisk feil. Det har oppstått en teknisk feil. Melding om feilen er sendt til driftsansvarlig. Denne webben krever cookies (informasjonskapsler)" Denne meldingen kommer opp av og til når jeg trykker på linker. Bruker opera (så klart). Hva er cookies? Noe jeg kan få gjort? Lenke til kommentar
hart Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 For det første kan du jo gå inn i innstillingene til nettleseren din og finne fram til innstillingene for cookies. Her kan du velge om de skal være på eller av. Om du skal ha noe håp om å kunne browse smertefritt må du vel strengt tatt ha dem på Hva de er for noe ligger vel litt i posten din, "informasjonskapsler". Kort fortalt er de små filer som legges på din maskin fra et nettsted for å kunne identifisere deg. Jeg overlater til andre å komme med detaljerte forklaringer om cookies. Sagt på tampen så finnes det gode kaker og vonde kaker, så det er flere nivåer for godkjenning av cookies. Om du er skikkelig paranoid og surfer på steder som gir deg hår inni hendene så burde du sette nivået for cookies til det strengeste. Tips: ved så søke på google så finner du masse informasjon om cookies Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 På instillingene står det på "Godta alle informasjonskapsler". Det er kanskje feil med nettsiden da? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hei. Jeg råder deg til å innstallere et program som heter Ad-Aware. Dette påviser "bad cookies" og programmet sletter dem hvis du vil. Du kan også innstallere SpywareBlaster. Det hindrer dem i å komme inn i maskinen din. Det går å gjøre unntak for dem du absoluttt vil ha da ! Begge prog. er gratisvare, og er et must spør du meg. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 mulig Har du feil på 1 nettside? Eller flere? sikkerhetsinstillinger kan være feil Feil i opera Feil i... Lenke til kommentar
phanti Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Et eksempel på bruk av cookies er steder hvor du må logge inn, og hvor det er mulighet til å hake av for "husk meg" eller lignende. Når du gjør det så lagres det en eller flere cookies i cookie-katalogen til nettleseren din som inneholder brukernavnet eller brukerId'en din og eventuelt passord i kryptert form. Neste gang du besøker denne nettsida, så sjekker den om disse filene (cookiene) er lagret hos deg, og bruker de til å logge deg inn. Lenke til kommentar
-ELK- Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg har Adaware, men jeg er ikke helt sikker på hvilke filer jeg skal slette som den finner. Den haker jo av for filer i WINDOWS mappa, og det er vel ikke noe særlig å slette. Den fant 361 filer sist jeg scanna. Mye mulig det bare var feil på en side, men jeg mener å ha fått meldingen før. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Du kan helt trygt hake av for ALLE 361. Har aldri vært borti at den finner for mange. Trykk på start/velg "utfør smart scanning av systemet"/start Når den er ferdig så haker du av alle den fant og trykker videre. Hvis du vil unngå at de cookiene du nettopp slettet ikke skal komme inn i Pc-en igjen, så h.klikker du på min datamaskin og velger egenskaper/personvern/områder (Sp2) og skriver alle de du ikke vil ha i Pc-en der ! Men du må vente med slettinga til du har skrevet dem inn da. Lurt ? Dem du absolutt vil tillate (som nettbanken og sider som absolutt krever cookie uten at det er no`farlig) kan du også skrive inn der - men trykk "tillat" da ! Da kan du øke sikkerheten til "høy", men vær obs på at alle sider som krever innlogging også må stå som tillat. Nettbutikker også. Endret 30. oktober 2004 av finnipinni Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 -ELK- : Her kan du lese om cookies http://www.cookiecentral.com/ Til cookie kontroll på min pc bruker eg cookie crusher. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå