Gå til innhold

Er XP'en opplåst????

Anbefalte innlegg

Har en XP 1800 som jeg har prøvd å låse opp. Men jeg klarer bare å stille multiplieren til 11, 11.5 ,12 og 12.5. Klarer ikke lavere. Noen som har kjenskap til dette? Skulle hatt den til 10 eller 10,5 slik at jeg kan kjøre 166mhz frontside. Når jeg setter multiplieren til 10 eller 10,5 vil ikke maskinen starte.

XP 1800+ @ 1700Mhz

Globalwin TAK68 CPU Fan

Asus A7V333 RAID

512MB Twinmos 333MHz DDR Ram

Creative GeForce 4600Ti @ 320Mhz/725MHz

Audigy Player

Plextor 24x10x40

Pioneer DVD Rom

Creative 8x4x32

3DMarks 2001 : 10850

[ Denne Melding var redigert av: Daywalker på 2002-05-22 23:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-23 00:09, oceana skrev:

XP cpu'ene er ikke opplåst fra fabrikken, så vis du skal åpne den må du nok til med verktøy ja...

XP er jo litt verre enn tidligere amd cpu'er

Ver så snill å les posten før du kommenterer! Han HAR prøvd å låse den opp, men han får alikevel ikke stilt multiplyer slik han vil...

Har du sett etter at den starter på rett haastighet i forhold til den mulitiplyer/fsb su setter da? Du kan f.eks prøve å sette fsb til 100 og multiplyer til 12 og se om den da starter på 1200MHz...

Hvis den alikevel starter på den opprinnnelige hastigheten er den nok ikke opplåst...

Det kan hende hovedkortet ditt også setter begrensninger for hvilken multiplyer du kan sette...

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Har et Msi hovedkort. Der kan jeg stille multiplieren opp, men det resulterer ikke i noen endret hastighet. Så det er ting som kan tyde på at der er mulig å stille den selv om prosessoren ikke er opplåst. Men du vil ikke få noen endring i hastighet før du låser prosessoren opp.

Dayw.

Hva har du gjort for å prøve å låse den opp?

Lenke til kommentar

Det jeg har gjort er å bruke electro connector som jeg sa tidligere og jeg har sett at når jeg setter multiplieren til 12x140 så får jeg 1680Mhz og setter jeg den til 11x150 så får jeg 1650MHz. Så slik jeg ser det er den opplåst, men det kan hende som Lugi sier at den er delvis opplåst. Setter jeg multipliere under 11x starter ikke maskinen i det hele tatt.

Trodde den enten var opplåst eller ikke. HK (Asus A7V333) skal takle multiplier som går fra 5x til 14x så det er ikke der begrensningen ligger. Må kanskje prøve å legge mer lakk på broene?

Lenke til kommentar

Sjekk ut denne siden, den forklarer hvorfor man ikke kan få den multiplieren man ønsker. Dette har noe med den nye steppingen på XP-CPUene, AGOIA. De som har en slik stepping på sin prosessor (ikke AGOGA) må nok til med de metodene beskevet i nevnte artikkel for å kunne få ned multiplieren.

Det er også snakk om at AMD skal fjerne helt muligheten for å kunne endre noe som helst på selve prosessor-"printkortet" (OPGA) - sjekk ut denne artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...