Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Bare tiden vil vise hvor sikker "sp2 IE" er i forhold til gammel versjon. Ingen som bombasisk kan si noe om dette på nåværende tidspunkt. Det lyder bare som tåpelig anti Bill Gates hat . Jeg forsvarer heller ikke IE , kun belyser noen fakta . Dessuten er det noen som faktisk ønsker og trenger activex støtte og således ikke kan velge fritt i firefox , opera , og andre mozilla varianter. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det lyder bare som tåpelig anti Bill Gates hat . Vel, når man lager sider, også funker de i alt utenom IE4, IE5, IE6 osv, kan man klandres om man hater IE eller folka bak? Akkurat nå hater jeg IE5 og IE4, f.eks. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Enig i det , men her var det snakk om spyware utsatt og sikkerhets risikoer fra min side. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) For å gjøre det enkelt: Nevn ett punkt der IE (uansett vilken versjon) er bedre enn FF og/eller Opera. (uten å måtte installere tredjeparts plugins, modifisere registeret e.l.) Endret 30. oktober 2004 av arve87 Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Du slipper å laste det ned. Nei, jeg er enig med deg Systad. FF og Opera er mye bedre på alt! Jeg selv liker Opera best, men det er en annen diskusjon Endret 30. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg mener ikke ie er bedre men: ie går fortere å åpne. ...og det var det. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) jeg mener ikke ie er bedre men: ie går fortere å åpne. ...og det var det. Nei ? Ikke nødvendigvis... Av og til er Opera raskere og omvendt. Edit: Tok en kjapp test... IE vant med ca. ja.. 5 tideler.. Og så "lenge" kan man vente på kvalitet ! Endret 30. oktober 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 her hos meg er opningstid rangert slik: 1. Firefox 2. Opera 3. IE Og da har eg opna alle et par ganger og stengt ned igjen, kun får å få alt inn i RAMen for optimal ytelse. Lenke til kommentar
N* Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) ok, mulig det er forskjellig fra hver datamaskin. men man kan skrive internetadresser i explorer så "blir den til" ie. og explorer bruker vel ikke så veldig lang tid? ff støtter forresten ikke å bla gjennom mapper og sånn, hva nå det heter. opera støtter det men ikke noe serlig bra. *tenke* det er vel explorer som støtter internet. altså, explorer var ikke laga for internett først. men så kom internett og da la de til noe kjappe greier som de ikke gidder å oppdatere tipper jeg. Endret 31. oktober 2004 av N* Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Opera og FF er raskere enn IE, husker ikke helt hvorfor men er noe med sourcen, at de tillater flere sider samtidig eller noe sånt. Uansett, så kan man forandre sourcen selv på FF, noe man ikke kan på Opera eller IE. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Grunnen til at det går ti ganger fortere å laste Explorer enn en ordentlig nettleser, er simpelten at det er pre-lastet inn i rammen. IE taper denne kampen, bare så det er gjort klart en gang for alle. Endret 31. oktober 2004 av Purify Lenke til kommentar
N* Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 IE taper denne kampen, bare så det er gjort klart en gang for alle. ser ikke noen som ikke er enig i det her... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Opera og FF er raskere enn IE, husker ikke helt hvorfor men er noe med sourcen, at de tillater flere sider samtidig eller noe sånt. Uansett, så kan man forandre sourcen selv på FF, noe man ikke kan på Opera eller IE. IE håndterer 2 fårespørsler på en gang. Opera og Firefox tar åtte. Fire ganger så masse med andre ord. Men ja, IE har et par små fordeler ved å vere implementert så godt inn i resten av operativsystemet, men også et par ulemper som redusert sikkerhet. Lenke til kommentar
Radar911 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ser ikke at Opera eller Firefox går noe tregere enn IE fordi de ikke er implementert i operativsystemet. Hvis dere skal teste hvor fort browserne laster en side, så for guds skyld, tøm cachèn til dem først. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) @Arve Jeg tror (skal ikke uttale meg for bastant her) heller det er slik at IE håndterer 4 forespørsler på en gang, hvorav to går til kryptering, og FF og Opera håndterer 8, hvorav 2 er til kryptering. Altså er det bare 2 ganger så masse, men det er da mye nok. Endret 31. oktober 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ser ikke at Opera eller Firefox går noe tregere enn IE fordi de ikke er implementert i operativsystemet. IE går ikkje fortare pga implementering i OS, men veksling mellom IE og vanlig Explorer er faktisk ganske nyttig av og til (til den grad man kan/bør bruke IE. F eks til testing av sider). @Arve Jeg tror (skal ikke uttale meg for bastant her) heller det er slik at IE håndterer 4 forespørsler på en gang, hvorav to går til kryptering, og FF og Opera håndterer 8, hvorav 2 er til kryptering. Altså er det bare 2 ganger så masse, men det er da mye nok. Det er mulig det stemmer. Men i så fall så trur eg Opera/FF tar til sammen 10 fårespørsler, for meiner eg har lest en plass at dei i praksis er akkurat fire ganger raskare enn IE. 100% sikker er ikkje eg heller. Uansett så er vel hovedpoenget at IE er en del treigare enn Opera/FF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå