Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routing gjennom en annen pc

Anbefalte innlegg

Hei på dere :)

Jeg har to datamaskiner stående her. Men desverre er jeg for fattig til at jeg har råd til å kjøpe meg en ruter.

Lurer på om hvis jeg bruker hovedmaskinen som ruter (A7N8X Deluxe har to nettverkskort) og kobler den gamle Dell'en min til, vil jeg da kunne:

1. Komme meg ut på internet fra Dell'n?

2. Være oppkoblet selv om hovedmaskinen (den som ruter) er avslått?

Jeg skal sette opp en "server" som ivaretar nicket mitt på irc når jeg velger å slå av hovedmaskinen. Denne maskinen jeg bruker til vanlig bråker som et helv... i forhold til min gamle Dell P3. Det er knapt hørbar. Så Defor skal denne få lov til å ta over nicket mitt når jeg slår av hovedmaskinen. Spørsmålet er bare; MÅ jeg absolutt ha en ruter?

-TAKK PÅ FORHÅND FOR ONTOPIC SVAR-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt på det samme. Men for meg er det ikke noe problem at begge pcene står på.

Så jeg lurer på: hvordan setter jeg min pc opp som ruter, slik at en annen pc kan få nettverk og internett gjennom min pc. Har også et asus a7n8x deluxe med to nettverkskort. Faktisk tre hehe :)

Lenke til kommentar

Litt info om operativsystem og ISP er alltid kjekt å ha, men.....

Bruker du en windows versjon av nyere dato så forsøk å aktivere deling av internett på router maskinen din. (på det nettverkskortet som er tilkoblet internett)

Skulle ikke forundre meg om det spratt opp en wizard av ett eller annet slag når dette er gjort.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...