bj0rn Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Jeg har laget en liten "intro" som vi i Ibsen Art kanskje kommer til å bruke i filmene våre... Noen som har noen meninger/tilbakemeldinger ang den. Er den bra, dårlig? Hva kan forbedres? (Ja jeg vet at lyden skurrer litt, så det er ikke vits å kommentere, for det skal jeg ordne på om den skulle komme i noen filmer) LINK Endret 30. oktober 2004 av bj0rn Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jo var litt kul den. Men ville ha mimet litt mer til den kamakase fyren.. Lyden var skurrette ja, men det sa jo du selv... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Joda, den var litt kul den. Stilig laget. Men burde ikke teksten få tid til å stoppe bølgingen før videoen stopper? Det ser ut som om den fortsatt er i bevegelse i siste sekund. Hva med å la den stå stille i en del sekunder? Det kan dere evt. bare kutte ned i filmene under redigering. Og så var klippet der han slår veldig labert å se på. Prøv å skru opp kontrasten i det minste, evt. tukle med curves, levels og sånn om du har det tilgjengelig. Kanskje legge på litt farge? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 «Wobblinga» blir for meg feil, - den bør komme tidligere, - nå virker det ikke som slaget starter den skikkelig. Nå er det mer, SLAG -> ... -> Wobbling. Burde være mer «konsist». SLAG -> Wobbling. Det er akuratt som om den stopper littebitt nå. Hmmmm.... Kanskje det har noe med lyden, det er den som virker feil. Hva om du tar med en «wobl» lyd akuratt når han treffer også. Det vil kanskje hjelpe. Den sier nok «wobl» da også, fordi den forskyver seg jo på samme måte..... Så legg en ekstra wobl lyd på oppå slaget og se.... :] Lenke til kommentar
allax Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Den baby-song filmen var artig. Hvilken programvare er greiest å benytte for å lage en slik effekt? Og hvilken programvare er best til bluescreen? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Og hvilken programvare er best til bluescreen? Tja, "best" er vel sannsynligvis Shake men det er vel utenfor rekkevidden til de fleste av oss. After Effects er jo mye brukt, mens det "hemmelige" Chromanator gir forbløffende mye kvalitet og valuta for grunkene... PS: Forøvrig bedre å benytte greenscreen enn bluescreen når man jobber med DV grunnet fargekomprimeringen... Endret 25. november 2004 av NickFalk Lenke til kommentar
allax Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Takk for tipset. Jeg testet demoen til Chromanator. Det er jo et glimrende program. Grensesnittet er kjempeenkelt - jeg lagde en greenscreen på et par minutter, uten å ha brukt programmet tidligere. I "baby-song" filmklippet ble det brukt en teknikk der et utsnitt (munnen) fra et filmklipp ble lagt på et bilde. Bruker man greenscreen-teknikk til dette også? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Man kunne selvfølgelig gjøre dette ved hjelp av greenscreen men det ville medføre at noen måtte male seg grønne i trynet. Tror heller det er snakk om en travelling/garbage-matte hvor du rett og slett masker av de delene av bildet du ikke ønsker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå