realfingolfin Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg vil gjerne at folka som går inn på sida mi og klikker på en links som ikke eksisterer eller er feil skrevet så skal de få en redigert 404. Hvor jeg skriver årsak osv, tar med farge osv. Hvordan? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Du må lage en .htaccess-fil. Gjør et Google-søk på 404 og htaccess, så finner du mange eksempler. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er noe man kan gjøre på mange forskjellige måter, men jeg regner med at den vanligste metoden er gjennom et include-script: hvis side eksisterer, last side. Hvis side ikke eksisterer last feilmelding. http://www.unrealized.org/les_artikkel/php...er_inkludering/ Ellers kan man sikkert også gjøre det med mod_rewrite, hvis du har apache installert. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Du kan gjøre det enkelt og legge følgende i en .htaccess-fil: ErrorDocument 404 error_404.html Funker dersom du har Apache installert samt tillatelser til å overstyre standardinstillingen for error-dokumenter. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 ErrorDocument 404 error_404.html Stilig, det visste jeg ikke. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå