Gå til innhold

hjelp til aktivering av integrert nettverkskort...

stoffix

Anbefalte innlegg

jeg fikk for et par dager siden et hovedkort av en venn av meg, med prosessor i..

kortet er et Qompaq EVO 310 hovedkort, med integret nettverkskort og alt det andre integrerte dilldallet i billig pc'er...

men jeg klarer ikk å bruke det, jeg har prøvd å laste ned drivere ifra qompac sine sider, men jeg får det fortsattt ikke til.

når jeg går inn på legg til maskinvare, så finner den nettverkskortet, men den får ikke installert det :(

nå bruker jeg et pci nettverks kort, som jeg hadde håpet å kunne bruke i "den forige" maskinen min, da det skjermkortet jeg bruker nå, bare er et jeg hadde fått, så jeg har jo i teorien nokk til to maskiner.

kan noen hjelpe meg med å få istallert det integrerte nettverkskortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit å vite hvilket OS du bruker. XP har mange drivere til nettverks kort (eldre versjoner har færre), kan godt hende en XP installasjonsCD klarer å finne en brukbar driver. Ellers bør du prøve å ta rede på hvilken chip nettverksporten styres av (sikkert ikke Compaq som har laget den), et google søk på chip'en kan gjøre underverker. Du kan også sjekke hos www.drivers.com (jeg har hatt hell der tidligere, jeg måtte registrere meg før jeg fikk tilgang, vet ikke hvordan de gjør det nå).

Lenke til kommentar

Du kan hente drivere fra HP her, der skal alle drivere til EVO d310 ligge. Du kan for øvrig se på hovedkortet om det er en 3Com eller Intel nettverkskontroller som brukes.

EDIT: Og bare for å ha nevnt det; EVO d310 var ingen billig-PC, men en bedriftsmodell. Og på en bedriftsmodell er det driftssikkerhet og TCO som gjelder.

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...