stoffix Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg fikk for et par dager siden et hovedkort av en venn av meg, med prosessor i.. kortet er et Qompaq EVO 310 hovedkort, med integret nettverkskort og alt det andre integrerte dilldallet i billig pc'er... men jeg klarer ikk å bruke det, jeg har prøvd å laste ned drivere ifra qompac sine sider, men jeg får det fortsattt ikke til. når jeg går inn på legg til maskinvare, så finner den nettverkskortet, men den får ikke installert det nå bruker jeg et pci nettverks kort, som jeg hadde håpet å kunne bruke i "den forige" maskinen min, da det skjermkortet jeg bruker nå, bare er et jeg hadde fått, så jeg har jo i teorien nokk til to maskiner. kan noen hjelpe meg med å få istallert det integrerte nettverkskortet? Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hadde vært greit å vite hvilket OS du bruker. XP har mange drivere til nettverks kort (eldre versjoner har færre), kan godt hende en XP installasjonsCD klarer å finne en brukbar driver. Ellers bør du prøve å ta rede på hvilken chip nettverksporten styres av (sikkert ikke Compaq som har laget den), et google søk på chip'en kan gjøre underverker. Du kan også sjekke hos www.drivers.com (jeg har hatt hell der tidligere, jeg måtte registrere meg før jeg fikk tilgang, vet ikke hvordan de gjør det nå). Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg har faktisk winXP, og jeg har lagt inn alt av det jeg fant av drivere på sidene til compac, og mange av de driverne stod det blant annet intel på, så jeg regner med at nettverkskortet ligger på en chip ifra intel... skal prøve den siden der.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Du kan prøve å titte på HK, se om du finner chip'en, søk på det som står på den. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Du kan hente drivere fra HP her, der skal alle drivere til EVO d310 ligge. Du kan for øvrig se på hovedkortet om det er en 3Com eller Intel nettverkskontroller som brukes. EDIT: Og bare for å ha nevnt det; EVO d310 var ingen billig-PC, men en bedriftsmodell. Og på en bedriftsmodell er det driftssikkerhet og TCO som gjelder. Endret 30. oktober 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det heter Compaq, ikke Qompac eller Compac. (mener ikke å være vanskelig) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Det heter Compaq, ikke Qompac eller Compac. (mener ikke å være vanskelig) det der var forvirrende å lese, men takk for rettingen, skal skrive compaq heretter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå