Gå til innhold

Microplex og Komplett leveringstid!


Anbefalte innlegg

Pakkenummeret kan vel deles ut før posten får pakken. Komplett sender jo ørten pakker hver dag så de får sikkert noen kasser med pakkelapper med ferdige pakkenummer på. Disse leses med håndscanner allerede etter godkjenning og plukking og da får du pakkenummeret på kundesiden din hos komplett (og kanskje på mail også?) Posten henter nok pakker hos komplett med postbil en gang om dagen eller to, og først når postbilen kommer til den lokale postsentralen registreres de som innlevert.

 

Det er derfor man ikke får noen treff på pakkenummeret før det har gått en stund, evt blitt mandag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj asså!!

 

Jeg trodde jeg hadde betalt pengene med Visa men det står Oppkrav 700 kr på det :!:

 

Noen som jobber i Microplex her?

 

Jeg er veldig irritert på dem jeg!

 

Trodde jeg valgte å betale med Visa jeg men... dårlig gjort asså!!

 

Mvh pavlion

Lenke til kommentar
pavlion skrev 01/11/2004 : 15:19

  Hei.

 

Jeg sjekka posten idag... og pakken hadde ikke kommet... er det vanlig at det tar så lang tid?

 

Mvh pavlion...

 

EDIT: Jeg bestilte pakken på torsdag, kl. 23:30 sånn ca. 

Som sikkert de fleste kan fortelle deg her, så varierer Postens leveringstid av hvor du bor i landet, hvor du bor på "postruten" og dagsformen til postmannen ;) Det er derfor vanskelig å si noe generelt om dette. Det som er viktig er at du tar kontakt med Posten, siden disse faktisk er de eneste som kan svare på spørsmålet ditt. Sender du kunde-/ordrenr. ditt på PM til oss, så kan vi godt sjekke sporingen for deg, men aller enklest er å gjøre det selv på Postens internettsider. NB! Kvaliteten på oppdateringen av disse sidene har vært varierende i det siste.

pavlion skrev: 30/10/2004 : 11:59 

....

Jeg hadde fått en mail fra Komplett.no der det sto en hel haug informasjon og helt nederst på mailen sto det "Pakkesporing".

Har du fått en mail med pakkenr. så er varen sendt fra oss (og tydeligvis forholdsvis umiddelbart etter bestilling). Da ligger pakken enten på vårt lager og venter på henting (ikke i dette tilfellet) eller er hos Posten.

pavlion skrevet 02/11/2004 : 15:13

  Æsj asså!!

 

Jeg trodde jeg hadde betalt pengene med Visa men det står Oppkrav 700 kr på det 

....

Trodde jeg valgte å betale med Visa jeg men... dårlig gjort asså!!

Eh, vi overstyrer ikke betalingsmåten. Har du betalt med Visa, så har du betalt med Visa. Har du oppgitt oppkrav som betalingsmåte, så er det det som gjelder. Ta eventuelt kontakt med oss så kan vi sjekke saken.

Lenke til kommentar
Christian' date='30/10/2004 : 12:16'] Hvis han har fått et pakkenr må vel pakken være hos posten og ikke komplett, ettersom d er posten og ikke komplett som finner på de nummerene. Trodde den skulle vært registrert å hele greia jeg da :dontgetit: men jeg tar sikker feil :ermm:

 

Oki slettes pakkenummeret når pakken har kommet fram til Postkontoret?

pakkenr'et er d samme hele veien til du henter den :)

Det er butikken som setter på adressekort. Og der står også sendingsnummeret. For butikker som har edi løsninger, komplett og netshop har det, så sender de informasjon til posten om hvilke sendingsnummre som sendes den aktuelle dagen. Så selv om du har fått sendingsnummeret så trenger ikke pakken å være hentet av posten.

Lenke til kommentar
Pakkenummeret kan vel deles ut før posten får pakken. Komplett sender jo ørten pakker hver dag så de får sikkert noen kasser med pakkelapper med ferdige pakkenummer på. Disse leses med håndscanner allerede etter godkjenning og plukking og da får du pakkenummeret på kundesiden din hos komplett (og kanskje på mail også?) Posten henter nok pakker hos komplett med postbil en gang om dagen eller to, og først når postbilen kommer til den lokale postsentralen registreres de som innlevert.

 

Det er derfor man ikke får noen treff på pakkenummeret før det har gått en stund, evt blitt mandag.

Komplett bruker edi løsning. Det betyr at hver adresselapp printes ut på en klistrelapp. De trenger ikke å scanne noe som helst, da all informasjon ligger lagret elektronisk.

Lenke til kommentar
Orjanp skrev: 03/11/2004 : 09:10 

Det er butikken som setter på adressekort. Og der står også sendingsnummeret. For butikker som har edi løsninger, komplett og netshop har det, så sender de informasjon til posten om hvilke sendingsnummre som sendes den aktuelle dagen. Så selv om du har fått sendingsnummeret så trenger ikke pakken å være hentet av posten. 

Det siste er både helt riktig og et godt poeng. Systemet fungerer altså slik at vi lager sendingsnummer, men pakkene er ikke sporbare før de har kommet inn i Postens system. F.eks. kan en vare bli pakket og klargjort på henting på lørdag, men ikke komme inn i Postens system før mandag (vi pakker varer også i helgene).

 

I dette tilfellet er imidlertid pakken hentet av Posten og således i deres hender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...