Kaytona Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hver gang jeg skal logge meg på startsiden.no så kommer det en logginn boks hvor det står "Koble til adserver.adtech.de" der må jeg skrive inn et brukernavn og passord. Hva i all verden er dette og hvordan kan jeg få dette vekk???? Noen som har hatt samme problem eller som vet hva dette er? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 ser ut til å være reklame shit. Spyware altså. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Ja det er nok noe virus eller spyware!!! Men hvordan få det vekk?? Ad-aware hjalp ikke. Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 trengte ikke vite at du satt naken.... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 trengte ikke vite at du satt naken.... det ekke meg da.. tosk se QUOTE hehe Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Spybot Ad-Aware CW-Scredder Du burde få det vekk med minst en av de tre programmene Lenke til kommentar
Kaytona Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Når har det kommet igjen!! http://adserver.adtech.de Har forstått at dette er noe bannere som f. eks VG, PC World og Dagbladet bruker på sine sider. Denne på loggings boksen kommer opp ikke bare en gang men den spretter og 4-5 ganger etter hverandre når jeg logger meg på en av disse sidene, verst er det på pc world sin side. Den har jeg sluttet og gå inn på, kommer sikkert opp en slik boks 10-15 ganger før jeg får sett hva som står på siden og trykker jeg på en artikkel så er det nye 10-15 ganger! Men det må jo være noe som har en forklaring på hvorfor dette skjer og hvordan vi blir kvitt dette?? Har Brannmur, antivirus og spyware program, og jeg tviler egentlig på at dette er noe spionprogram! Hva har dere andre gjort når dette har kommer opp? Bruker firefox. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Gjør det som står i denne guiden. Det bør fjerne det meste av dritt på maskinen din. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det er da ikke spyware det, det er en server hvor flere norske sider har reklame-bannerene sine, ikke noe farlig å bry seg om Lenke til kommentar
X-djevelen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hver gang jeg skal logge meg på startsiden.no så kommer det en logginn boks hvor det står "Koble til adserver.adtech.de" der må jeg skrive inn et brukernavn og passord. Jeg hadde også dette problemet og har lett i mange forum etter løsninger for å fjerne logginboksen som popper opp på f.eks. pcworld.no og mange andre nettaviser. Løsningen viste seg å vøre såre enkel: I IE: Legg til adtech.de og adserver.adtech.de i "Restricted sites" og endre user authentication til noe annet enn "prompt for user name and password". Hvis du i tillegg blokkerer cookies fra samme URL'er slipper du å se denne noe mer. Med ønsker om smertefri surfing på pcworld.no Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Hei! Jeg har vært plaget av dette fenomenet ganske lenge. Har prøvd med SpyBot, AdAware, System Mechanic, og Microsoft AntiSpyWare. Hva er løsningen? Jeg har windows xp pro norsk, og jeg er ikke en slager i engelsk. Har noen en løsning, eller kan oversette det siste innegget før mitt her?!? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Firefox+ADBlock-extensionen. https://addons.mozilla.org/extensions/morei...ication=firefox Et fortreffelig tospann. Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Nå lastet jeg ned Firefox, og lastet ned extensionen, problemet er fortsatt der både på firefox, opera, netscape, og internet explorer.... Noen ideer? Har slettet, og installert gang på gang alt av webbrowsere, men det gir seg ikke. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Du må lære opp extensionen. På en side, klikk på AdBlock nede til høyre og blokker det du ikke vil se. På forumet står blant annet linjen http : // ad1hardware.no / advertpro / bla bla Klikker du på denne, får du linken opp nede. Det anbefales da å slette alt på linken utenom domenet, med andre ord http : // ad1hardware.no Og så trykker du ok. Jepp karer - jeg blokker reklamen her inne Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Heihei! Nå ble all reklamen borte, åssen kan man få den tilbake da?!? Itilfelle man ønsker det... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Tools / AdBlock / Preferences Marker reklamelink, høyreklikk, slett. Lenke til kommentar
msakram1984 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Oi da! Finnes det noe mirakelkur til Explorer også? Det samma med Netscape, og opera... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå