Gå til innhold

Firefox nettleser? Er denne bra?

Yidaki

Anbefalte innlegg

Heisann.

Eg bare lurte på om noen har testet ut nettleseren Firefox? ser den har fått glimrende kritikker og skal være veldig rask? Noen formeninger om den, kritikker.

En ting til. Hvis jeg skulle installere denne, vil jeg da ha valget mellom Internet Explorer som jeg nå bruker og Firefox? eller legges Firefox over den nåværende nettleser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan installere den i tillegg til I.E, da har du valget mellom I.E og Firefox.

Bruker den av og til selv.. veldig bra nettleser, men ulempen er at den ikke fungerer ordentlig på like mange nettsider som I.E

Anbefaler at du prøver den.

Lenke til kommentar

De nettsidene som Firefox ikke viser riktig har feil i koden, og er lite optimalisert for alle browsere. En hver side som kommer gjennom validator.w3.org vil vises helt identisk i både IE, Opera, Firefox, Mosaic, Netscape eller hva du nå måtte tenne på. Det er ikke Firefox sin feil at folk ikke kan lese over koden sin.

Lenke til kommentar

Ikke fungerer på like mange sider? Hrmf. Jeg har kun møtt en side den ikke greier, og det var skolens hjemmeside, som er laget av en gjeng nerder uten sans for scriptkunnskaper. Den tingen jeg har sett mest positivt med firefox er at den er raskere. Men også mer stabil og alt det der. Men en annen ting er at når man starter IE, så pleier det å ta litt lang tid første gang, og hvis man da fortsetter å skrive inn en URL adresse mens den holder på, så når siden er ferdig loadet så begynner skriften bakfra på url feltet. Dermed blir adressen alltid litt rar. Dette skjer ikke i Firefox. Dessuten har den bedre download manager, og har ikke alle sikkerhetshullene som IE har. SElvom en jeg kjenner synes det er dårlig siden de har opdaget to sikkerhetshull :p

Lenke til kommentar

I en periode hadde jeg både IE og FF installert.. da brukte jeg begge.. Etter hvert gadd jeg ikke ha IE ikonene rundt om kring i startmenyen min, på desktopen osv. så jeg slettet alle ikoner av IE og etter det har jeg ikke en gang tenkt tanken på å gå tilbake til IE.. Opera er også en ganske fin browser, men gå heller for FF.. den er helt gratis! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok, takker for svært raske svar:) Skal prøve Firefox nå, gleder meg. Godt å få vekk mye av den jæ* spywaren ja, har hatt litt av den.

sett FF til standard browser i perioden du tester den.. Da slipper du og få opp sider i IE når du klikker på linker o.l.

Lenke til kommentar
De nettsidene som Firefox ikke viser riktig har feil i koden, og er lite optimalisert for alle browsere. En hver side som kommer gjennom validator.w3.org vil vises helt identisk i både IE, Opera, Firefox, Mosaic, Netscape eller hva du nå måtte tenne på. Det er ikke Firefox sin feil at folk ikke kan lese over koden sin.

Greit nok at det ikke er Firefox si feil. men det oppleves allikevel som et problem for brukeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...