Yidaki Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Heisann. Eg bare lurte på om noen har testet ut nettleseren Firefox? ser den har fått glimrende kritikker og skal være veldig rask? Noen formeninger om den, kritikker. En ting til. Hvis jeg skulle installere denne, vil jeg da ha valget mellom Internet Explorer som jeg nå bruker og Firefox? eller legges Firefox over den nåværende nettleser? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Du kan installere den i tillegg til I.E, da har du valget mellom I.E og Firefox. Bruker den av og til selv.. veldig bra nettleser, men ulempen er at den ikke fungerer ordentlig på like mange nettsider som I.E Anbefaler at du prøver den. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 De nettsidene som Firefox ikke viser riktig har feil i koden, og er lite optimalisert for alle browsere. En hver side som kommer gjennom validator.w3.org vil vises helt identisk i både IE, Opera, Firefox, Mosaic, Netscape eller hva du nå måtte tenne på. Det er ikke Firefox sin feil at folk ikke kan lese over koden sin. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 firefox er bare helt topp Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ikke fungerer på like mange sider? Hrmf. Jeg har kun møtt en side den ikke greier, og det var skolens hjemmeside, som er laget av en gjeng nerder uten sans for scriptkunnskaper. Den tingen jeg har sett mest positivt med firefox er at den er raskere. Men også mer stabil og alt det der. Men en annen ting er at når man starter IE, så pleier det å ta litt lang tid første gang, og hvis man da fortsetter å skrive inn en URL adresse mens den holder på, så når siden er ferdig loadet så begynner skriften bakfra på url feltet. Dermed blir adressen alltid litt rar. Dette skjer ikke i Firefox. Dessuten har den bedre download manager, og har ikke alle sikkerhetshullene som IE har. SElvom en jeg kjenner synes det er dårlig siden de har opdaget to sikkerhetshull Lenke til kommentar
neb Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 I en periode hadde jeg både IE og FF installert.. da brukte jeg begge.. Etter hvert gadd jeg ikke ha IE ikonene rundt om kring i startmenyen min, på desktopen osv. så jeg slettet alle ikoner av IE og etter det har jeg ikke en gang tenkt tanken på å gå tilbake til IE.. Opera er også en ganske fin browser, men gå heller for FF.. den er helt gratis! Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Et stort pluss med firefox er at du slipper jæ* mye spyware og anna skit som kommer inn via ie. Etter at jeg begynte å bruke firefox så har ikke ad-aware funnet noe særlig med bugs på min maskin. Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Ok, takker for svært raske svar:) Skal prøve Firefox nå, gleder meg. Godt å få vekk mye av den jæ* spywaren ja, har hatt litt av den. Lenke til kommentar
neb Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ok, takker for svært raske svar:) Skal prøve Firefox nå, gleder meg. Godt å få vekk mye av den jæ* spywaren ja, har hatt litt av den. sett FF til standard browser i perioden du tester den.. Da slipper du og få opp sider i IE når du klikker på linker o.l. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 UTROLIG herlig tab muligheter utrolig rask utrolig herlig å bruke utrolig god på popup block alltid når jeg er hos venner så laster jeg ned firefox og convertere vennene mine.. og kjenner ingen som har gått over til ie igjen Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Helt enig med resten her. Bruker FF og er storfornøyd, en annen ting som er bra er at FF har støtte for plugins, ta en titt her for mange smarte ekstra funksjoner: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=309418&hl= Lenke til kommentar
dmx Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 firefox er bare helt topp Lenke til kommentar
So|o Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 De nettsidene som Firefox ikke viser riktig har feil i koden, og er lite optimalisert for alle browsere. En hver side som kommer gjennom validator.w3.org vil vises helt identisk i både IE, Opera, Firefox, Mosaic, Netscape eller hva du nå måtte tenne på. Det er ikke Firefox sin feil at folk ikke kan lese over koden sin. Greit nok at det ikke er Firefox si feil. men det oppleves allikevel som et problem for brukeren. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Prøv også Opera. www.opera.com . Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Finnes sikkert 60 tråder om Firefox Endret 30. oktober 2004 av Gimper Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Noe som var et problem for meg var at jeg hele tiden startet IE, automatisk som en vane... Vil du bli helt fornøyd burde du fjerne alle ikoner av IE når du bruker det! Jeg er kjempefornøyd... Kommer tilogmed inn på dLink router/switch, noe som ikke Opera gjør Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er fordi routern ikke klarer flere koblinger samtidig mistenker jeg. Firefox kommer heller ikke inn. Grynt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå