nree Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Hei, jeg har formatet ein CompaQ data Presario 4550. (4GB) jeg skal altså legge inn windows 98 og nå har jeg blitt ferdig formatert og scannet med scandisk. Jeg får nå ein melding om at jeg må starte datamskinen jeg trykker på enter og maskina starter på nytt... Hva skal jeg gjøre nå? Jeg prøver og ta ut cd'n... da kommer det ein melding om at jeg må sette inn ein gyldig system disk... Jeg har prøvd og kjøre windows inst. på nytt men det kommer bare den samme meldingen. Grunnen til at jeg instalerer windows 98 er at denne datamaskinen funker på Win2k men de går ganske tregdt og jeg bruker den bare til fil server for musikk og deling av setup filer på nettverk osv... Håper noen av dere vet hva jeg skal gjøre! Endret 30. oktober 2004 av goggen90 Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 hei. dette er en grei sak. du booter bare fra Windows 98 disketten. velger å starte fra cd. (selv om du ikke har den inne) den vil bare laste inn cdrom driverne dine. så vil du komme til kommandolinje. står vel A: da setter du inn Windows 98 cdplata og skriver D: da vil du naturligvis komme til cdrommen. da er det ganske enkelt å skrive Install. så starter installasjonsprogrammet til Windows 98. da blir du bedt om å svare på et par spørsmål om du vil ha støtte for større disker osv. så begynner formateringen av C: når du har formatert ferdig C: så får du vel beskjed om å restarte pc`en. når du ka kommer inn skal du fortsatt ha Windows 98 disketten inni diskettstasjonen, men denne gangen velger du at du skal boote fra Harddisken når bootmenyen kommer opp. da vil den starte installasjonen av Windows 98. Lykke til. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) w98 supporterer ikke apic mps 1.4 versjon .(2000/XP) Du må disable det i bios eller få satt versjon 1.1 .(w98/w95) Endret 30. oktober 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå