Mogge_ Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Som dere sikker har skjønt har jeg et problem med at pc'n min blir for varm..Den ligger på 55-60 grader..Hva skal jeg gjøre? Har kjøpt meg ny vifte, som er beregnet til overklokking.. Kunne trengt noe hjelp.. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvilken prossesor er det snakk om? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Gi oss info om prosessor, CPU-kjøler, hovedkort og kasse. Lenke til kommentar
wim Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvis den ligger på 55-60 grader ved load så er det helt vanlig Lenke til kommentar
SnoelK Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg har så å si samme problemet... Irriterer meg litt egentlig. Hadde vært fint om noen visste hva slags problem det er snakk om! -Snoelk Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvilket problem... dere har ikke noe problem.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har nettopp satt inn prescott 3.2GHz og den er 61c nå. Men skal kjøre i ca 200timer før eg bytter/sliper kjøleren bedre. Hadde NW 2.6GHz og der var tempen 51 100% belastning, så det er normalt at prescott er varmere. PS: kjører folding@home. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Hvis det er et Abit HK så kan 61C være helt normalt. Har selv over 75C max-temp på mitt Abit-HK (P4 NW-CPU), og har lest om mange andre med lignende temperaturer. Skal man først klage over temperaturen så bør man forsikre seg om at man faktisk avleser riktig temperatur. Jeg er sikker på at en haug med folk har pøst ut penger på kjøling de overhodet ikke trenger pga. feilvisning av temperatur. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 sedsberg: Jepp du har rett i det. Men ikke i mitt tilfelle, har msi 875P neo med bios ver 2.40 som skulle fikse tempen. Tempen er nå 58c, så den har gått ned litt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jo, men det er ikke alle HK som får rett temperatur selv om man oppdaterer BIOS. Det har f.eks. aldri kommet ut temperaturkorrigert BIOS til mitt HK. Skal man ha det nøyaktig bør man bruke eksternt termometer. Jeg nekter å tro at prosessoren min holder 81C (min absolutte max-temp) når jeg kan ta på kjøleribba og såvidt kjenne en svaaak lunk. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 1. sjekk om vifta er riktig installert 2. har du for mye kjølepasta? eventuelt for lite? 3. opdater bios (har opplevd å opdatere bios og etterpå oppleve at tempraturen ble 10 c kaldere (du skjønner poenget) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Er faktisk veldig mange som monterer Socket-A ribber feil vei, fordet de tror den kun kan monteres én vei. Men den kan faktisk ofte monteres to veier. Monterer man den feil vei vil presset komme utafor kjernen, og i noen tilfeller vil ikke ribba dekke hele kjernen. Og når du har sjekka at den er riktig montert (og det andre i forrige post) så KJENN på ribba om den faktisk er varm. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 CPU : Intel Celeron 2.8 CPU Vifte : Ice Quebe eller noe slikt.. Vifta er beregnet til overklokking.. Hovedkort : MSI Neo 2 socket 478 Kabinett : Raidmax midi tower med 5 kabinett vifter.. Holder dette? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 CPU : Intel Celeron 2.8CPU Vifte : Ice Quebe eller noe slikt.. Vifta er beregnet til overklokking.. Hovedkort : MSI Neo 2 socket 478 Kabinett : Raidmax midi tower med 5 kabinett vifter.. Holder dette? For meg så virker det som det dreier seg om kjølepasta'n. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kjetil Lura: Hvilken kjøler bruker du på prescotten? Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Interessant Har et ABIT BD7 Raid kort med en Pentim 4, 1,8 MHz klokket til 1,97 (10%). Opplever stadig temp på over 70 grader (bios temp) og kjøleren er også ganske varm. Utroooolig irriterende da jeg er redd for at prosessor skal "ryke" Har kjøpt mye kjøleutstyr for å få ned temp og støy, bl 4 papst vifter + skiftet vifte i PSU Noen som vet hva som er tempgrense for P4 ? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Interessant Har et ABIT BD7 Raid kort med en Pentim 4, 1,8 MHz klokket til 1,97 (10%). Opplever stadig temp på over 70 grader (bios temp) og kjøleren er også ganske varm. Utroooolig irriterende da jeg er redd for at prosessor skal "ryke" Har kjøpt mye kjøleutstyr for å få ned temp og støy, bl 4 papst vifter + skiftet vifte i PSU Noen som vet hva som er tempgrense for P4 ? ca. 80-90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå