Gå til innhold

Bygget ny pc og cpu temp er 55-60 grader

Mogge_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er et Abit HK så kan 61C være helt normalt. Har selv over 75C max-temp på mitt Abit-HK (P4 NW-CPU), og har lest om mange andre med lignende temperaturer.

Skal man først klage over temperaturen så bør man forsikre seg om at man faktisk avleser riktig temperatur. Jeg er sikker på at en haug med folk har pøst ut penger på kjøling de overhodet ikke trenger pga. feilvisning av temperatur.

Lenke til kommentar

Jo, men det er ikke alle HK som får rett temperatur selv om man oppdaterer BIOS. Det har f.eks. aldri kommet ut temperaturkorrigert BIOS til mitt HK. Skal man ha det nøyaktig bør man bruke eksternt termometer.

Jeg nekter å tro at prosessoren min holder 81C (min absolutte max-temp) når jeg kan ta på kjøleribba og såvidt kjenne en svaaak lunk. :p

Lenke til kommentar

Er faktisk veldig mange som monterer Socket-A ribber feil vei, fordet de tror den kun kan monteres én vei. Men den kan faktisk ofte monteres to veier. Monterer man den feil vei vil presset komme utafor kjernen, og i noen tilfeller vil ikke ribba dekke hele kjernen.

Og når du har sjekka at den er riktig montert (og det andre i forrige post) så KJENN på ribba om den faktisk er varm.

Lenke til kommentar

Interessant

Har et ABIT BD7 Raid kort med en Pentim 4, 1,8 MHz klokket til 1,97 (10%). Opplever stadig temp på over 70 grader (bios temp) og kjøleren er også ganske varm. Utroooolig irriterende da jeg er redd for at prosessor skal "ryke"

Har kjøpt mye kjøleutstyr for å få ned temp og støy, bl 4 papst vifter + skiftet vifte i PSU

Noen som vet hva som er tempgrense for P4 ?

Lenke til kommentar
Interessant

Har et ABIT BD7 Raid kort med en Pentim 4, 1,8 MHz klokket til 1,97 (10%). Opplever stadig temp på over 70 grader (bios temp) og kjøleren er også ganske varm. Utroooolig irriterende da jeg er redd for at prosessor skal "ryke"

Har kjøpt mye kjøleutstyr for å få ned temp og støy, bl 4 papst vifter + skiftet vifte i PSU

Noen som vet hva som er tempgrense for P4 ?

ca. 80-90

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...