Hiljen Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jeg har en Fujitsu Siemens 19" og ATI X800 XT kort med to DVI utganger. Mellom skjerm og skjermkort må jeg bruke en overgang fra VGA til DVI. Jeg er temmelig fersk på dette. Så derfor spør jeg: Får jeg digitale signaler til skjermen med VGA/DVI overgangen, eller må jeg kjøpe en DVI kabel? Må jeg stille inn skjermkortet til å sende digitalt? Venter i spenning på svar Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Et dobbel DVI X800 kort sender digitalt uansett, du behøver ikke stille på det. Men det sender et analogt signal "innbakt" på noen av pinnene. Overgangen leser det analoge signalet men du får ikke med det digitale på den måten. Skal du få et digitalt signal må du bruke en kabel med DVI i begge ender. Det igjen fordrer selvsagt at skjermen har en DVI inngang og ikke bare VGA. Geir Endret 30. oktober 2004 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Hiljen Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Takk for raskt svar. Jeg mener skjermen bare har VGA inngang, så da vil jeg nok ikke få DVI direkte til skjermen nei. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Desverre. Hva slags skjerm er det? DVI får du i alle fall bare på digitale skjermer, det vil LCD, ikke på CRT... Du kan jo alltids begynne å spare til en ny... Geir Lenke til kommentar
Hiljen Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 Det er en Fujitsu-Siemens C19-1 LCD Skjerm. Fikk den i sammen med hjemme-pc fra jobben. Treg som f**n. Får mye ghosting ved spilling. Ikke det at jeg spiller så mye, men PCen ble annonsert som proff/spillepc. Men det gjelder tydligvis ikke skjermen da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå