Gå til innhold

For langsom PC

Anbefalte innlegg

Jeg mener selv jeg har en PC som skal kunne klare mer enn det den faktisk yter nå. Kan noen se flaskehalsen i denne listen? Evt noen som kan hjelpe med tips og triks eller annen hjelp om hvordan jeg kan få speedet opp litt her.

Abit AI7 Hovedkort

Pentium-4 2.26 PC533

2x TwinMOS 512mb PC2700

Gainward FX5700 256mb

Windows XP SP2

Og ja, jeg har alt av nye drivere. Problemet merkes godt ved spilling, på den måten at etter 10-20 sekunder begynner det en rar lag. På den måten at det går fint i 1 sekund, så låser det på en måte seg i kun ett par tiendeler, går ett sekund, lagger. Dette er ikke den normale low fps laggingen, for fps er som regel ok. Jeg tror temp er riktig, oppdatert bios osvosv. Problemet gjelder særlig for Far Cry og Counter Strike: Source. Og det rare er at som oftest kommer denne laggen i multiplayer i LAN og Online. Bruker onboard nettverkskort og lydkort.

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å reformatere og reinstallere OS? For meg virker det som alt du har er av typen"OK, men drar ikke skinnet av pølsa" type hardware. Uansett ville det første jeg sjekket vært om du har masse skrot (virus, spyware, Microsoft-software etc) som har samlet seg opp over tid. En format & reinstall kan kanskje hjelpe.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Jeg merket noe lignende også om jeg kjørte spill som krevde mye (gjerne ved høye oppløsninger). Jeg sjekket da process explorer, og fant ut at problemet var msmsgs.exe, en windows-service. Denne er ikke lett å fjerne fra PC-en, men jeg fant en måte ved litt googling og fikk fjernet det. Problem solved.

Lenke til kommentar

Synes det er teit av alle her å begynne å si: invester i ditt og datt.

Han er ute etter å finne ut hva som er feil her, den pcn er ikke utrolig bra, men den burde funke helt fint. Den laggen han snakker om kommer ikke av at skjermkort o.l er for dårlig...

Det jeg hadde gjort..Oppdatert BIOS, lagt inn nyeste chipset/skjermkort drivere.

Kjørt en scandisk, evt en memtest osv...

Også ville jeg kjørt adaware og en virus sjekk(f.eks trendmico housecall online scan)

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...