jokki Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Har tenkt å kjøpe meg hjemmekino og har tenkt å buke rundt 5000 på det og maks 7500. Har sett litt på denne pakken fra panasonic til rundt 5500 kr. Noen som har noen bedre forslag eller noe de ville sagt før jeg kjøper så spytt ut. Tusen takk på forhånd Edit: var litt sent på kvelden nå så jeg orket ikke å lese innlegget nedenfor, men jeg har et litt større mulig budskjett Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det der Panasonic anlegget låter greit på film,men på musikk låter det pyton.Råder deg til å kjøpe en god reciver,dvdspiller og fronhøyttalere først.Så kjøper du senter,bakhøyttalere og sub etterhvert. Det blir du garantert mer fornøyd med enn å kjøpe et "plastic fantastic" anlegg. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Hjelper en reciver mye på lyd? Husker jeg så en pioneer pakke på siba til 7000 kr som hadde det, men som jeg ikke finner på produktsidene. Har denne også dårlig lyd på musikk? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ingen alt-i-ett hjemmekinoanlegg er spesielt gode på musikk i to kanaler. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Har denne også dårlig lyd på musikk? Den har vi ned på jobben, og det anlegget spiller bra musikk (da mener jeg en musikk-dvd..) Ganske overrasket over det faktisk! Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Til 7.500kr skal det være mulig å nærme seg noe brukbart. Det beste er nok å kjøpe en surroundreciever og et frontsett i første omgang. Også utvider du med bakhøyttalere, sub og evt center til slutt. Surroundreciever er en surround forsterker med radio. Hvis du absolutt vil kjøpe en pakke så er dette et brukbart alternativ: PSB Alpha høyttalerpakke og en Yamaha surroundreciever med 6x130 ekte tøysewatt . Dette havner på ca 8.000kr. Knut Endret 31. oktober 2004 av enemigo Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Til 7.500kr skal det være mulig å nærme seg noe brukbart. Det beste er nok å kjøpe en surroundreciever og et frontsett i første omgang. Også utvider du med bakhøyttalere, sub og evt center til slutt. Surroundreciever er en surround forsterker med radio. Hvis du absolutt vil kjøpe en pakke så er dette et brukbart alternativ: PSB Alpha høyttalerpakke og en Yamaha surroundreciever med 6x130 ekte tøysewatt . Dette havner på ca 8.000kr. Knut Støtter denne Du vil nok få langt bedre allround egenskaper med dette enn det andre du har funnet. Sjekk gjerne med hifi-klubben om de har noe å anbefale også. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Til 7.500kr skal det være mulig å nærme seg noe brukbart. Det beste er nok å kjøpe en surroundreciever og et frontsett i første omgang. Også utvider du med bakhøyttalere, sub og evt center til slutt. Surroundreciever er en surround forsterker med radio. Hvis du absolutt vil kjøpe en pakke så er dette et brukbart alternativ: PSB Alpha høyttalerpakke og en Yamaha surroundreciever med 6x130 ekte tøysewatt . Dette havner på ca 8.000kr. Knut Det PSB settet har mine foreldre.Det låter veldig bra på film,men på musikk er det elendig synes jeg. Du har foreslått en Yamaha RXV-450.Det er et dumt kjøp når man får Yamaha RXV-550 for samme pris hos Komplett. Endret 2. november 2004 av Morten K Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har sett litt på denne Pappa har den eneste jeg ikke liker med den er at på 30% Volum hører du ingen ting. Og når du skal se på film må du helt opp til 90% volum vist du skal ha høy nok lyd. Er jo litt skipt og tenke på at du har den nesten på max Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det beste er nok å kjøpe en surroundreciever og et frontsett i første omgang. Støttes 100%. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hva nøyaktig er en soundreciever og hva gjør den ? Vil du få mye bedre lyd med en slik en? Lyd er som dere ser ikke mitt sterkeste felt, men håper snart å gjøre en slutt på det siba har en pioneer-pakke med reciever til 7000, noen invendinger? Er forresten trådløst veldig dumt? Betaler man mer enn det smaker? Trådløst kunne på en måte vært greit det, men jeg lar det ikke gå på bekostning av pris og lyd. Endret 2. november 2004 av jokki Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) En vanlig stereoforsterker er bygget for å gi lyd i 2 høyttalere (derfor blir den oppgitt til for eksempel 2*100 watt).En surroundreciver er bygget for å gi lyd i flere høyttalere.De mest vanlige surroundreciverne i dag er bygget for å gi lyd i 7 høyttalere + 1 sub (derfor blir den oppgitt til for eksempel 7*100 watt).Ordet "reciver" betyr at det er innebygget radio.En surroundreciver har også masse forskjellige dekodere innebyggd.Eksempler her er:Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Digital Surround EX, DTS Neo:6, DTS-ES Matrix 6.1, DTS-ES Discrete 6.1, DTS 96/24, Dolby Digital, DTS-dekoder, Dolby Pro Logic IIx. Dette emnet er så stort og komlisert at du får lese litt mer om det. Du kan lese MASSE om det i de forskjellige guidene på Hjemmekino.no Endret 2. november 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Når det gjelder det anlegget du har sett på hos Siba,så er nok reciveren og dvd-spilleren grei nok.Høyttalerne derimot er garantert dårlige.Jeg råder deg til å glemme slike "alt i et" pakker.Gjør heller som flere her har sagt.Kjøp en kvalitetsreciver og fronthøyttalerne først,så oppgraderer du når du har råd. Oppgrader i denne rekkefølgen: 1.Dvd-spiller. 2.Senterhøyttaler. 3.Bakhøyttalere. 4.Sub Lenke til kommentar
jokki Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Hørtes fornuftig ut. Noen som kan anbefale en reciver og et par med fronthøytalere til rundt 7500. En dvd-spiller hadde ikke skadet det heller så jeg faktisk har noe å spille musikken min med Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hva nøyaktig er en soundreciever og hva gjør den ? Forsterker=forsterker Receiver=forsterker med radio Da er altså en surroundreceiver en surroundforsterker med radio. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Radio hører jeg aldri på og dessuten får jeg inn svært dårlige signaler i kjelleren :S Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Radio hører jeg aldri på og dessuten får jeg inn svært dårlige signaler i kjelleren :S En ren surroundforsterker, uten radio er ofte mye dyrere enn en vanlig surroundreciever Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) (...) Oppgrader i denne rekkefølgen:1.Dvd-spiller. 2.Senterhøyttaler. 3.Bakhøyttalere. 4.Sub Jeg hadde nok valgt bakhøyttalerne før senter. En senter kan du simulere ved hjelp av en "phantom" innstilling. Jeg har også erfart at surround kan fungere bra uten senter. Hvis ikke denne får like mye effekt og er av like god kvalitet som fronthøyttalerene dine, så kan det ofte bli bedre uten! Hørtes fornuftig ut. Noen som kan anbefale en reciver og et par med fronthøytalere til rundt 7500. En dvd-spiller hadde ikke skadet det heller så jeg faktisk har noe å spille musikken min med whistle.gif Jeg ble gjort oppmerksom på at det lønnet seg å kjøpe Yamaha reciever hos komplett. YamahaRX-V550 til ca 4.000kr er et bra kjøp. PSB Image B25 til litt over 3.000kr, eller DALI Blue 3003 til ca 3.700kr er greie høyttaler alternativer. Skal du klemme inne en dvdspiller i dette budsjettet ditt må du se på f.eks modellen under av surroundforsterkeren og, og noen billigere høyttalere (PSB Image B15 kanskje). Dvd spillere er jeg ikke så veldig inne i for tida, så det får noen andre anbefale. Edit: Enda et høyttaler forslag Dali Concept 6. Dette er bare forslag, du må høre på dem selv for å finne ut om du liker dem! Knut Endret 2. november 2004 av enemigo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå