Gå til innhold

Osama bin Laden: Message to America

Gjest medlem-23990

Anbefalte innlegg

Dere ser verden i så svart/hvitt at det er skremmende.

Verden er svart/hvitt.

Hva er islamsk barbari?

Terrorisme, kjønnslemlestelse, tyranni, undertrykkelse, sharia-lovgivning, etc.

Er det også islamsk fundamentalisme, eller er det et generellt utsagn om islam? Jeg tolker det som sistnevnte. Her nevnes også muslimene, som jo ikke er islamske fundamentalister.. skilles det overhodet ikke mellom de to?

Ideene er de samme; forskjellen er kun at islamister følger Koranen konsekvent, og at de dermed ønsker å spre islam med vold. Hvem tror du muslimene kommer til å støtte når konflikten mellom sivilisasjon og barbari eskalerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm. Syns egentlig bin Laden sender en finfin beskjed til det amerikanske folket, jeg. Piss off. La oss være i fred, og vi lar dere være i fred.

Målet vårt er å ruinere USA.

Tatt helt ut av kontekst. Typisk Dagbladet/VG-overskrift.

"This is in addition to our having experience in using guerrilla warfare and the war of attrition to fight tyrannical superpowers, as we, alongside the mujahidin, bled Russia for 10 years, until it went bankrupt and was forced to withdraw in defeat.

All Praise is due to Allah.

So we are continuing this policy in bleeding America to the point of bankruptcy. Allah willing, and nothing is too great for Allah."

Med andre ord: "trekk styrkene deres tilbake, ellers forbered dere på en langtrukken krig som vil tappe dere økonomisk". Jeg tviler ikke et sekund på at nettopp dette vil skje.

Ikke et nytt Vietnam, nei..

Lenke til kommentar
Vesten er gjennomsyret av irrasjonelle ideer som (kultur-)relativisme og subjektivisme. De som tør å hevde at den vestlige sivilisasjon er overlegen alle andre kulturer, blir beskyldt for å være rasister og det som verre er.

Vesten er gjennomsyret av ideer generelt. Konformitet av ideer ville være særdeles skremmende. At noen er kritisk til vår egen sivilisasjon ser jeg på som sunt. Da er vi i hvert fall nødt til å begrunne hvorfor.

For en gangs skyld er jeg enig med deg. Men desverre synes jeg konformiteten er alt for stor i Norge, og tydeligvis også i resten av Europa. Dette sier jeg fordi det er så lett å bli stemplet negativt dersom man sier noe som bryter med den aksepterte holdningen.

Lenke til kommentar
Hm. Syns egentlig bin Laden sender en finfin beskjed til det amerikanske folket, jeg. Piss off. La oss være i fred, og vi lar dere være i fred.

La oss undertrykke og terrorisere lokalbefolkningen i fred, så skal dere få leve i fred.

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."

Men som man sier, det man ikke ser i mediene, det finnes ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...