Gå til innhold

Max limit per mail med gmail?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan alltids bruke winrar til å dele opp filene+få fila totalt sett komprimert .

- Høreklikk på fila f.eks filmen - legg til arkiv.

- Splitt til volumer, bytes: Her velger du f.eks 10000=ca 10 mb.

Da får du filen din pakket og splittet opp i 10 mb filer, antall filer varierer på størrelse.

Da kan du fint laste opp disse med Gmail. :D

Når du pakker dem opp igjen: Alle filene i samme mappe, deretter høyreklikke på en av dem (hvilken er likegyldig) og velg "ekstrakter her". Da vil alt bli hentet fra filene. Du kan så selfølgelig slette de komprimerte filene etterpå ;)

Lenke til kommentar
du kan alltids bruke winrar til å dele opp filene+få fila totalt sett komprimert .

- Høreklikk på fila f.eks filmen - legg til arkiv.

- Splitt til volumer, bytes: Her velger du f.eks 10000=ca 10 mb.

Da får du filen din pakket og splittet opp i 10 mb filer, antall filer varierer på størrelse.

Da kan du fint laste opp disse med Gmail. :D

Når du pakker dem opp igjen: Alle filene i samme mappe, deretter høyreklikke på en av dem (hvilken er likegyldig) og velg "ekstrakter her". Da vil alt bli hentet fra filene. Du kan så selfølgelig slette de komprimerte filene etterpå ;)

Jepp, tenker meg at det blir løsningen...

Lenke til kommentar

Fant noen linjer om dette i et annet forum :

That depends on the attachment. With Gmail, you can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) in size.

When you add an attachment, the size of a file may increase because transport encodings (the information that allows your message to be safely sent and read) are automatically added.

This means that in some cases, attachments that are 6 to 10MB in size may push the total message size above 10MB. When this happens, Gmail displays a warning that your message exceeds the 10MB limit.

Lenke til kommentar

jeg og en kompis har swappet flere gig i løpet av de siste to uker uten problem. Vi har begge lastet ned og opp med gmail drive shell ext. Vi pakker i 10000KB pakker i winrar, noe som forøvrig fungerer utmerket.

Vi har en felles konto vi logger på for fildeling, også går det ganske så fort faktisk.

Så er det bare å ctrl-c og ctrl-v og vips ...swappe swappe.

Hurra for Gmail

:w00t:

Lenke til kommentar
jeg og en kompis har swappet flere gig i løpet av de siste to uker uten problem.

eg testa noko liknande, men no kjem eg ikkje lenger inn...

Eg får feilmelding, når eg klikker til GMail Drive (i Windows Utforsker), men kan logga meg inn frå http://gmail.com

Filene ligg som vedlegg, og meldingane har emner som dette:

GMAILFS: /Lydklypp.rar [3261968;a;1]

For å få tak i fila frå web'en, laster eg .bin-fila ned og gir den nytt namn (det same som står etter / i emnefeltet. Det var alt...

Nokon som veit (eller vil spekulera i) kvifor eg plutselig ikkje kjem inn i Gmail-kontoen med Gmail Drive lenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...