Gå til innhold

Produktaktivering med ny hardware?

Pug

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC'en nå til helga, og jeg lurer på hvordan det blir med aktivering av WinXP etter at jeg har satt inn ny RAM, nytt HK, ny CPU og nytt grafikkort? Det blir jo nesten en helt ny PC? Er det ikke slik at hver aktiverte kopi av XP har en unik signatur generert på grunnlag av hardware?

Hva må jeg gjøre for å få til å aktivere WinXP på den oppgraderte PC'en? Blir det i det hele tatt et problem? (Regner med det). Kan jeg ta backup av noe i systemet før jeg formaterer, slik at jeg slipper å aktivere, eller må jeg styre med å ringe til Microsoft for å få aktivert WinXP med nye deler?

Har forresten WinXP Home Edt., norsk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv dette, ikke 100% sikker den fungerer ved hardware utbytte, men du kan da prøve.

• Ta en kopi av filen:
    C:\Windows\System32\wpa.dbl.
  • Installer en ny versjon av Windows XP.
  • Kopier filen tilbake der du fant den og det skal være i orden..

Lenke til kommentar
Prøv dette, ikke 100% sikker den fungerer ved hardware utbytte, men du kan da prøve.
  • Ta en kopi av filen:

Tro neppe dette går etter å ha byttet ut alle vitale hardwarekomponenter. Men hvis ikke vanlig aktivering via nettet fungerer, ordner nok en telefon til Ms biffen. De er greie sånn. Har gjort dette flere ganger selv, og det har aldri vært noe problem å få ny aktiveringskode etter store hw-utskiftinger. TlfNr kommer opp på skjermen din under aktiveringen

Lenke til kommentar

•  
  • Ta en kopi av filen:

Tro neppe dette går etter å ha byttet ut alle vitale hardwarekomponenter. Men hvis ikke vanlig aktivering via nettet fungerer, ordner nok en telefon til Ms biffen. De er greie sånn. Har gjort dette flere ganger selv, og det har aldri vært noe problem å få ny aktiveringskode etter store hw-utskiftinger. TlfNr kommer opp på skjermen din under aktiveringen

Ok, da så :) Googlet litt etter "wpa.dbl", og leste det funket etter formatering ol, men ikke når du hadde gjort store utskiftinger av HW. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...