melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hvordan får man divene til å bli like lange ( height ) uavhengig av hvor mye som står i de. se her på denne linken og dere skjønner bedre, forhåpentligvis se her Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 i stylesheet skriver du: height: npx; du kan forandre n til hva du vil den skal være.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Les og lær! edit: datating: din løsning vil ikkje funke i praksis. Ikkje særlig bra ialllefall... Endret 29. oktober 2004 av arve87 Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) oki men hvis jeg skjønte riktig, så må man forandre høyden på sia får hver gang man skal skrive noe mer? EDIT: ment som et svar til datating Endret 29. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 neida, for hvis du setter den til f.eks. 520px er den 520px uansett hvor mye du skriver i div'en. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 ja,men når den tid er kommet til at man kasnkje har mere tekst enn 520px, så må man sette inn et nytt tall, *fortsatt svarer jeg til det datating sier Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) ja, da kan du bare sette et høyere tall der.. EDIT: hvis du gjør det på den måten, mener det var en måte man kan få den til å tilpasse størrelsen selv, men husker ikke hva det var.. vet du det arve? Endret 29. oktober 2004 av datating Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) oki,men da forstår vi hverandre EDIT: takk for linken arve87 Endret 29. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Purify Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ikke bruk datatings metode, bruk Arves metode. Det datating "lærer" deg, er direkte feil. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det datating "lærer" deg, er direkte feil. Faktisk heilt sant. Du bør ikkje sette height på et element som skal strekke seg dynamisk etter innhold. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 oki? men det funker jo perfekt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Da lærer jeg noe nytt i dag også Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 oki, men det går ann å bruke begge delene, men den arve87 nevnte er mer riktig, er det dere sier? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 oki, men det går ann å bruke begge delene, men den arve87 nevnte er mer riktig, er det dere sier? har ikke prøvd arve sin, men skal teste den ut snart, for da slipper du alt det styret med høyden.. er vel litt mer pro også Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 hehe, ja kanskje det. Men i mellomtiden så bruker jeg din teori/idee jeg, fungerte utmerket, takk skal du ha. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 oki, men det går ann å bruke begge delene, men den arve87 nevnte er mer riktig, er det dere sier? Ja, i grunnen er det det vi sier. Datatings metode er feil og usemantisk, mens Arves link viser akkurat hvordan det /skal/ gjøres. Anbefaler deg å liksågodt legge om med en gang, slik at du slipper det når du er blitt vant til height-elementet. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) oki, skal gjøre det. men når vi er i gang med en diskusjon, kan noen si meg hvem font man helst burde bruke? EDIT: har brukt verdana MYE og lurte på om det er lurt å bytte? Endret 29. oktober 2004 av VgaR Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 oki, men det går ann å bruke begge delene, men den arve87 nevnte er mer riktig, er det dere sier? Ja, i grunnen er det det vi sier. Datatings metode er feil og usemantisk, mens Arves link viser akkurat hvordan det /skal/ gjøres. Anbefaler deg å liksågodt legge om med en gang, slik at du slipper det når du er blitt vant til height-elementet. Det er _ikkje_ usemantisk å gjøre det på datating sin metode, men berre fryktelig vanskelig og tungvindt. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det er _ikkje_ usemantisk å gjøre det på datating sin metode, men berre fryktelig vanskelig og tungvindt. Slik jeg forsto det, ville han at man skulle sette height på selve innholdsdiven etter hvor mye innhold man har. Det blir for meg ulogisk å måtte manuelt gi en bakgrunnsdiv egenskaper etter hvordan forgrunnsdiven er? Det kan hende det bare er meg. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 men når vi er i gang med en diskusjon, kan noen si meg hvem font man helst burde bruke?EDIT: har brukt verdana MYE og lurte på om det er lurt å bytte? Verdana er ikke en så god font å bruke, les hvorfor. Ellers er jeg personlig glad i Arial, Georgia & Tahoma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå