ATWindsor Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 (endret) Leste en anmeldelse av SLI på anandtech You only need to connect a monitor to the first PCI Express card; despite the fact that you have two graphics cards, only the video outputs on the first card will work so anyone wanting to have a quad-display and SLI is somewhat out of luck. I say somewhat because if you toggle off SLI mode (a driver option), then the two cards work independently and you could have a 4-head display configuration. But with SLI mode enabled, the outputs on the second card go blank. While that's not too inconvenient, currently you need to reboot between SLI mode changes in software, which could get annoying for some that only want to enable SLI while in games and use 4-display outputs while not gaming. Hadde det vært slik at man kunne skifte mellom moduser uten å restarte hadde det ikke vært kjemperriterende. Men det er litt synd at det ikke ble skikkelig implementert, multi-monitor er kult. AtW Edit: Bomma når jeg skulle velge kategori, og tok skjermer istedet for skjermkort, beklager det, typsik nybegynnerfeil. Fint om en mod kan flytte temeat. Endret 29. oktober 2004 av ATWindsor Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Det blir sikkert laget støtte for både SLI og 4x monitor etter hvert. Har vanskelig for å tro at ingen av utviklerene har tenkt på den muligheten. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 Det blir sikkert laget støtte for både SLI og 4x monitor etter hvert.Har vanskelig for å tro at ingen av utviklerene har tenkt på den muligheten. Får håpe det, har følelsen av at det er mer en driver-issue enn en hardware-issue. AtW Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det skal bli interessant....de har tydeligvis klart å bruke to kort til en DVI/VGA output, så forhåpentligvis takler de også fordeling til flere utganger. Men å få span-mode på to kort, f.eks. AGP+PCI, er ikke helt lett for å si det slik Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Nå har jeg nettopp begynt å drømme om to skjermer, og så begynner dere å mase om 4... Hmmm... Det blir utviklingsverktøyene på den ene, nettleser på den andre, ... Eller Elderscrolls IV på alle fire. 3200x2400 pixels og 40 tommer om jeg setter dem opp to i høyden og to i bredden. Men da var det vanlige problemet med at midten på skjermbildet kommer akkurat i krysset mellom de fire. Med 9 skjermer derimot...! I SLI er vel kort nummer 2 en slave av det første, så det er naturlig at det ikke samtidig kan kjøre sine egne skjermer. Skjønt der vel rimelig å anta at i et sånt oppsett vil skjermen på kort 2 ikke være mye aktiv når skjermen på kort 1 er det. Så kanskje den kunne kjøre litt timeslicing? Men et modeswitch som ikke krever omstart hadde vel vært greit nok. Tipper det lar seg kjøre, men at produsentene ikke har sett det som en showstopper i første omgang. Noen her som bruker 4 skjermer og har behov for både det og SLI sånn til daglig? Geir Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Det blir sikkert laget støtte for både SLI og 4x monitor etter hvert.Har vanskelig for å tro at ingen av utviklerene har tenkt på den muligheten. Får håpe det, har følelsen av at det er mer en driver-issue enn en hardware-issue. AtW Helt enig. Har en kamerat som utvikler pixel shadere ol. Han har fått kontakter i nVidia så jeg fikk han til å spørre om det vil støtte 3/4 skjermer og svaret var ja. her er siden hans: http://www.typhoonlabs.com Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Edit: Bomma når jeg skulle velge kategori, og tok skjermer istedet for skjermkort, beklager det, typsik nybegynnerfeil. Fint om en mod kan flytte temeat. Stussa litt når jeg så den i skjermer ja.. Flyttet Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 jeg sitter her med en følelse av av hele SLI systemet er en blindvei.. tror dette kommer til å dø ut om et år eller 3 og de heller satser på å få alt på et kort Lenke til kommentar
wotg Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Jaja det er like greit.....har ikke råd til 4 NEC 1760NX alikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå