Gå til innhold

Billig videokamera med pc tilgang.

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et blillig videokamera. Samme hva slags format den har bare ikke digitalt.

Den må ha pc tilkobling.

Og utvendig skjerm.

DV, H8 osv. samme det bare det går ann å koble den til pc.

Digitalt videokamera har for liten plass og for dårlig kvalitet så det skal jeg ikke ha.

Har noen noen forslag til hvilket jeg bør kjøpe da?

Endret av Eirik-h
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digitalt videokamera har for liten plass og for dårlig kvalitet? :dontgetit: Da må jeg nesten spørre hva du har sett av kamera. Du nevner jo uansett DV, og det er jo digitale videokamera det. Hva mener du egentlig? Mini-DV taper kan du få opp i 80 minutter. De analoge tapene var på det meste 90 minutter (mulig det fantes 120, men disse frarådes på det sterkeste da tapen blir skjørere, og det kan være for tungt å dra for kameraet slik at mekanikken svekkes raskt).

Hi-8 kan du nok få grisebillig noen steder, og ettersom det er ett utgående format, så vil kanskje lysstyrke og bildekvalitet på selve bildebrikken være bedre på dette enn på DV kamera. Men lagringsformatet gjør at bildet uansett ikke blir optimalt.

På en måte har alle videokamera PC tilkobling, men hi-8 har kun analog utgang, og det vil si at du må ha analog inngang på din PC. Slike kort koster litt, og da kunne du brukt de pengene på et digitalt kamera i stedet. Digitale videokamera har dv utgang (og de fleste har også dv inngang), og et firewire kort til PC'n for å koble til kameraet, koster ikke mer enn et par hundrelapper.

Digitale videokamera er stort sett også mye mindre og lettere enn analoge kamera.

Men det er ditt valg... kjøper du ett hi-8 kamera til 5000 er det sannsynligvis bedre bildekvalitet på det enn et mini-DV kamera til 5000 om du filmer innendørs og i lite lys. Men legg på noen få tusen på ett digitalt videokamera (f.eks det du sparer på å ikke behøve å kjøpe analog inngang til din PC), så har du et mye mer moderne kamera med bedre utgangspunkt for bra bilder på ett format som vil vare mye lenger enn analoge taper.

Lenke til kommentar

Jeg mener videokameraer som ikke har tape. Bare minnekort. Det skal jeg ikke ha.

Men vet du om noen kameraer som har utvendig skjerm med tilkobling til pcen?

Driter i hva slags film det er på den bare den ikke bruker minnekort til å lagre filmen på.

Vet du om noen steder jeg får videkameraer billig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...