clon Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei, noen som vet hva slags formfaktor det er på hovedkortet til en Dell Dimension 8200 ? Grunnen til at jeg spør at jeg har tenkt til å hive hovedkortet over i et ordentlig kabinett istedet for den Dell plastkassa Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Mål HK'et og sammenlign med ATX-standarden (klikk på PDF'en nederst på siden). Eller se på denne siden (bedre enn den over). Lenke til kommentar
clon Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2004 hmm, vanskelig å se hvordan formfaktor det egentlig er dette hovedkortet her egentlig, størrelsen på det er iallefalll 27,5cm x 27,5 eller noe. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Regner med at det er micro-ATX. Det er det mitt gamle Dell (Intel) HK var. Lenke til kommentar
clon Skrevet 30. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2004 ok, ja men vil da dette hovedkortet passe i et kabinett som er tilpasset atx ? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 I en del av dem men ikke alle (har desverre ikke oversikt, så følg linkene til produsentene og/eller google litt) Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 ok, ja men vil da dette hovedkortet passe i et kabinett som er tilpasset atx ? Jeg prøvde å sette inn mitt dell hovedkort i et nytt kabinett, og alt passet, untatt skruene som skal feste kjøleribben over cpu Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 NB! Jeg var borti en Dell Dimension 8250 her om dagen. Tenkte å bytte hovedkortet men nei ikke standard. Dell har en egenprodusert kabelkobling på "Av/PÅ knappen - Reset knappen - alle disse L.E.D. ledningene" Skal du flytte hovedkortet må du klippe av denne spesial kabelkoblingen å skjøte alle lederne med standard ATX koblinger, huffff. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 RÅD: Kjøp deg et nytt HK samtidig med kabinettet. Tok meg én uke etter at jeg kjøpte nytt kabinett, før jeg fant ut at jeg "måtte" ha nytt HK. Positivt ved kjøpe nytt HK: Du slipper å skjøte kabler! Du er sikker på at det passer! Du HAR en BIOS! Og KAN dermed overklokke om du vil det etterhvert! Du er sikker på at alle andre kommende komponenter passer! HK er IKKE dyrt! (du trenger antakelig ikke "high-end" om du sitter på en DELL maskin. Så en tusenlapp holder i MASSEVIS! Mvh Audun Hagen Flere spørsmål? Send en PM! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå